تولید سالانه 2000تن محصولات کشاورزی در آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سالانه 200 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود که این مقدار بالای تولید، آران و بیدگل را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.

تولید سالانه 2000تن محصولات کشاورزی در آران و بیدگل

ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سالانه 200 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود که این مقدار بالای تولید، آران و بیدگل را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.
حسین فتاحی افزود: سالانه 160 هزار تن محصولات زراعی و باغی و 40 هزار تن محصول دامی در این شهرستان تولید می شود.
وی با بیان این که در بخش تولیدات کشاورزی، این شهرستان رتبه های بالایی در سطح استان اصفهان دارد افزود: در تولید پسته رتبه اول، پنبه رتبه دوم و تولید جو رتبه سوم در سطح استان اصفهان را برخوردار هستیم.
وی بیان کرد: در بخش تولیدات دامی 70 واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار داریم که سالیانه 4 هزار تن تخم مرغ و 6 هزار تن گوشت سفید در آن ها تولید می شود.
فتاحی با بیان این که سالانه حدود 30 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود افزود: 80 هزار دام سبک و 20 هزار دام سنگین در سطح شهرستان داریم.
وی با اشاره به این که آران و بیدگل 21 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد تصریح کرد: از این مقدار 14 هزار و 500 هکتار اراضی زیر سطح کشت محصولات کشاورزی هستند که با 244 حلقه چاه ، آبیاری می شوند.
وی بیان کرد: 43 میلیارد ریال سرمایه در گردش در سال زراعی 96-95 در بخش کشاورزی بین بهره برداران مبادله شده است.
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل اظهار داشت: توزیع 2 هزار و 500 تن کود شیمیایی بین کشاورزان ، مبارزه با سن غلات در 3 هزار و 200 هکتار از اراضی ، توزیع 100 هزار نهال یارانه دار و توزیع ، توسعه ، جایگزینی و اصلاح باغات در سطح 597 هکتار از جمله اقدام های صورت گرفته در یک سال گذشته در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بوده است.
وی اصلاح الگوی کشت را به خاطر محدویت منابع آبی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی شهرستان برشمرد و بیان کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و کمبود شدید آب،تغییر الگوی کشت محصولات پرمصرف آبی به کشت گل محمدی،زعفران،گیاهان دارویی و پسته صورت گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار