سهل‌آبادی: فعالان اقتصادی خواستار پرداخت مالیات عادلانه‌ هستند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایطی که واحدهای تولیدی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند، مالیات این واحدها چالش جدی ایجاد کرده است.

سهل‌آبادی: فعالان اقتصادی خواستار پرداخت مالیات عادلانه‌ هستند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایطی که واحدهای تولیدی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند، مالیات این واحدها چالش جدی ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی اظهارکرد: مودیان مالیاتی در انتخاب نماینده خود در هیئت‌ها اختیاری ندارند و خواسته فعالان اقتصادی از دادگستری و اداره کل مالیاتی استان این است که در انتخاب نماینده و هیئت، اتاق بازرگانی نقش داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از نمایندگان اتاق و قضات دادگستری هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی خواست که موضوعات قابل طرح در شورای گفت‌وگو استانی و کشوری را به دبیرخانه شورا ارایه کنند.

سهل آبادی تاکید کرد: فعالان اقتصادی خواستار پرداخت مالیات عادلانه‌ هستند، ولی ممیزان مالیاتی در استان در برخورد با مقامیان مالیاتی سخت‌گیری بسیاری دارند.

هم‌چنین نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کاهش درآمد شرکت‌های بزرگ استان و به دنبال آن کاهش درآمدهای مالیاتی بر بنگاه‌های کوچک و متوسط فشار مضاعف مالیاتی ایجاد کرده است .

مصطفی رناسی، روند تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک‌‌های صنعتی استان را نتیجه این فشار مالیاتی دانست و گفت: جبران مالیات شرکت‌های بزرگ استان که امروزه به یک‌چهارم کاهش‌یافته نمی‌تواند از بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین شود.

وی از تشکیل هیئت ویژه بررسی عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی و توانمندسازی نمایندگان در دستور کار این هیئت است.

رناسی خواستار گزینش پرونده‌های مقامیان به ‌صورت مکانیزه برای ارایه در هیئت‌ها شد و گفت: سازمان امور مالیاتی در ارسال پرونده‌های مالیاتی به هیئت‌ها گزینشی عمل نکند.

هم‌چنین معاون قضایی دادگستری اصفهان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دادگستری استان تلاش می‌کند که حمایت قضایی از فعالان اقتصادی صورت گیرد.

سید محسن بنیمی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را نهاد شبه قضایی دانست و گفت: وجود انگیزه و تخصص می‌تواند کارکرد این هیئت تا را دو چندان سازد.

وی افزود: دادگستری همواره تلاش می‌کند که قضات متخصص و دارای تجربه را در این هیئت‌ها شرکت دهد.

معاون قضایی دادگستری اصفهان برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی قضات و نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را موثر دانست و گفت: بررسی مسایل و مشکلات هیئت‌ها و ارایه راهکارهای اجرایی می‌تواند از نتایج این نشست‌ها باشد تا جریان تولید و تجارت استان تقویت شود و از طرف دیگر درامد مالیاتی دولت دریافت شود.

در ادامه رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دو چالش بزرگ مالیاتی فعالان اقتصادی تعلق نگرفتن مالیات به سپرده‌های بلندمدت بانکی و نپرداختن مالیات بر ارزش‌افزوده واحدهای صنفی است .

مرتضی بیشه تاکید کرد: فشار مالیاتی بر تولید روزبه‌روز افزایش‌یافته و در کنار استهلاک ماشین‌آلات شاهد تعطیلی روزانه واحدهای تولیدی در استان و افزایش نرخ میانگین بیکاری نسبت به میانگین کشوری هستیم.

وی مشکل بزرگ سازمان امور مالیاتی را نداشتن اعتماد به تولیدکنندگان دانست .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار