پیک بار سال گذشته نسبت به سال قبل تنها سه درصد رشد داشته

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه در سه سال اخیر به دلیل اوج مصرف برق ساعت افزایش پیک مصرفی از شب به روز تبدیل شده است، گفت: پیک بار سال گذشته استان اصفهان نسبت به سال قبل از آن تنها سه درصد رشد داشته است.

پیک بار سال گذشته  نسبت به سال قبل تنها سه درصد رشد داشته

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه در سه سال اخیر به دلیل اوج مصرف برق ساعت افزایش پیک مصرفی از شب به روز تبدیل شده است، گفت: پیک بار سال گذشته استان اصفهان نسبت به سال قبل از آن تنها سه درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، مهدی ثقفی امروز (یک شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه در کنترل شبکه برق و پیک بار برق مصرفی استان تا کنون هیچ گونه مشکلی برای خاموشی نداشته‌ایم، اظهار کرد: استان اصفهان نقش مهمی در کنترل شبکه برق کشور دارد و در چند سال اخیر شبکه و صنعت برق استان اصفهان در کنترل پیک بار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های 94 و 95 رتبه دوم در کشور به لحاظ کنترل پیک بار مصرفی را به دست آوردیم، گفت: یکی از تدابیر در جهت کنترل پیک بار برق تغییر مدت استفاده از وسایل برقی است، برای نمونه پیک مصرفی ساعت یک بعد از ظهر بیشترین بار مصرفی برق را دارد .

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان، تصریح کرد: در تابستان ساعات اوج بار مصرفی در شب به روز منتقل می‌شود و ساعت یک بعد از ظهر حدود 70درصد اوج مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

ثقفی با بیان اینکه در تابستان پیک بار مصرفی برق به بیش از 70درصد افزایش می‌یابد و از شب به روز منتقل می‌شود، افزود: دلیل عمده افزایش پیک بار مصرفی استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پیک بار مصرفی کشور حدود شش درصد بوده است، اما پیک بار سال گذشته استان نسبت به سال قبل از آن تنها سه درصد رشد داشته است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه پیک بار در تابستان سال جاری حدود شش درصد پیش بینی شده است، اضافه کرد: پیک بار شبکه برق شرکت توزیع برق استان در سال گذشته یک هزار و 684 بوده و 140مگاوات همکاری مشترکین صنعتی و کشاورزی در کاهش پیک و تولید برق دیزل بوده است.

ثقفی با بیان اینکه برآورد پیک بار شبکه شرکت توزیع برق استان در تابستان 96 برابر با یک هزار و 930مگاوات است، گفت: نیازمند 170مگاوات همکاری بین بخشی هستیم. دو هزار و 500مشترک صنعتی در استان 670مگاوات برق را مصرف می‌کنند و استان اصفهان جزءصنعتی‌ترین استان‌های کشور است که حدود 40درصد برق کشور را مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 300مشترک را توانستیم جلب همکاری کنیم، ادامه داد: در سال گذشته در تولید برق از دیزل ژنراتور اضطرابی موجود 500دستگاه در سطح استان تنها 200مگاوات ظرفیت تولید شده است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان، تصریح کرد: از 500دستگاه تنها 50درصد همکاری داشته‌اند و این تعداد برابر با 17 مگاوات است.

وی با اشاره به راهکارهای کنترل پیک در تابستان 96، ادامه داد: در بخش صنعت نیازمند همکاری با صنایع هستیم و در بخش کشاورزی نیز چاه‌های آب کشاورزی و آب‌های شرب با ما همکاری می‌کنند. تغییر ساعت کار ادارات از دیگر راهکارهایی بود که یک ساعت زودتر ساعت کار اداری آغاز شود. این طرح در بسیاری از استان‌ها اجرایی شده اما در اصفهان هنوز اجرایی نشده است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه در سه سال اخیر به دلیل اوج مصرف برق ساعت افزایش پیک مصرفی از شب به روز تبدیل شده است، گفت: تغییر ساعت اوج بار کنتورهای صنایع نیز از راهکارهای کاهش بار پیک مصرفی است به گونه‌ای که از ساعت 11 صبح تا یک بعد از ظهر اوج بار کنتورهای صنعتی را تغییر دهیم.

ثقفی تصریح کرد: این مساله را با شورای گفت‌وگو دولت و اتاق بازرگانی مطرح کردیم و با صنایع سنگبری، آجر ، ریخته گری به توافق رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح تعمیرات و تعطیلات تابستانی برای مشترکین دارای مودم قرائت از راه دور، طرح ذخیره عملیاتی برای مشترکین با دیماند بالای 250کیلو وات و طرح خرید برق از مولدهای دیزلی یا گاز سوز از جمله طرح‌های تشویقی شرکت توزیع برق استان اصفهان است.

مدیر دفتر مدیریت بار و مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به مقررات خرید برق تضمینی 20ساله انرژی خورشیدی، گفت: در حال حاضر هزینه احداث نیروگاه خورشیدی به ازای هر کیلو وات حدود 50میلیون ریال است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار