افزایش متراژ صدور پروانه ساختمانی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته ۹۴۰ پروانه ساختمانی با متراژ ۷۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع صادر شده است که عدد قابل ملاحظه ای است.

افزایش متراژ صدور پروانه ساختمانی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته ۹۴۰ پروانه ساختمانی با متراژ ۷۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع صادر شده است که عدد قابل ملاحظه ای است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جمال الدین صمصمام شریعت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: معاونت شهرسازی به جهت ارتباط با ارباب رجوع و مدیریت طرح های تفصیلی یکی از حساس ترین معاونت های شهرداری محسوب می شود.

وی افزود: مدیریت کمیسیون های ماده صد، شهرسازی الکترونیک، اداره سیما و منظر شهری و کلیه معاونت های شهرسازی شهرداری های مناطق ۱۵ گانه و همچنین سازمان های طراحی و نوسازی و بهسازی زیر نظر این معاونت فعالیت می کنند.

صمصام شریعت ادامه داد: علاوه بر این که کلیه مباحث طرح های تفصیلی، کاربری های پیش بینی شده طرح های تفصیلی و مدیریت و نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و کارشناسی مباحث شهرسازی همگی زیر نظر این معاونت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: کمیسیون مدیریت معماری و طراحی شهری و طرح های عمرانی شهری و تهیه آنها توسط این معاونت و یا سایر شرکت ها انجام می شود.

وی افزود: سازمان نوسازی و بهسازی، سازمان فعالی در زمینه ساماندهی بافت های تاریخی است و طرح های متعددی را برای بافت های فرسوده در نظر دارد.

وی اظهارکرد: مرمت پل ها، بازارچه ها، عصارخانه ها و مرمت بازار بزرگ اصفهان و محلاتی همچون دردشت و جویباره از جمله اقدامات سازمان نوسازی و بهسازی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار به طرح احیای میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: میدان امام علی(ع) گامی در راستای ارتقا فرهنگ و احیای فضاهای قدیم شهری بوده است.

صمصام شریعت به فعالیت سازمان طراحی نیز اشاره کرد و ادامه داد: همه طرح های پروژه های شهر اصفهان از سوی این سازمان ، طراحی می شود که یا توسط خود و یا به شرکت های دیگر واگذار می کند.

وی تاکید کرد: در نهایت بخش مهمی از رضایت مندی مردم از شهرداری، به این معاونت باز می گردد چرا که خدمات گسترده ای به شهروندان ارائه می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته ۹۴۰ پروانه ساختمانی با متراژ ۷۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع صادر شده است که عدد قابل ملاحظه ای است و نسبت به سایر کلان شهرها آمار خوبی است.

صمصام شریعت افزود: این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کمتر ولی از نظر متراژ یک درصد بیشتر بوده است و در صدور پروانه مهم متراژ است که با توجه به رکود کاهش نداشته است، امیدواریم صدور پروانه ساختمانی در نیمه دوم سال رونق یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تصویب سندبازآفرینی اشاره کرد و گفت: تصویب سند بازآفرینی شهری یکی دیگر از اقدامات در راستای احیای بافت های فرسوده بوده است و این سند یکی از افتخارات شهرداری محسوب می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار افزود: تالیف کتب متعددی توسط این معاونت و نشریات الکترونیکی رصد و چاپ شده است در واقع سعی کردیم پیشرفت های جهانی در حوزه شهرسازی را رصد و بومی سازی کنیم و توسعه پایدار شهری را مد نظر قرار دهیم.

صمصام شریعت به اشکالات طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: طرح تفصیلی اشکالاتی داشت که به استانداری و راه و شهرسازی اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ ، ۳۱۱ مورد به کمیسیون ماده ۵ گزارش شده است، افزود: در مجموع ۸۰۰ مورد اشکال گزارش شده است.

معاون شهردار با اشاره به اینکه طرح تفصیلی در دنیا منسوخ شده است، گفت: این طرح ها درصد تحقق پذیری کمی دارد و شهر اصفهان هم با همکاری وزارت ها این طرح ها را تهیه کرد و شهرداری هم تنها هزینه این طرح ها را پرداخت نمود اما نتوانست دستی در این طرح ها داشته باشد.

صمصام شریعت خاطرنشان کرد: حتی در کل کلان شهرهای کشور به دلیل این طرح ها اتهاماتی در باب اخذ مسائل مادی مطرح شده در صورتی که شهرداری برای مصالح شهر نظرهای خود را ارائه می دهد.

وی بیان کرد: در طرح های تفصیلی، اقتصاد شهری دیده نشده است و این در حالی است که این موضوع رکن اصلی کار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار