ممنوعیت فروش شیر خام در واحدهای لبنیاتی اصفهان

رییس بهداشت محیط استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه فروش شیرخام سلامت افراد را به خطر می اندازد، فروش شیرخام در واحدهای صنفی لبنیات ممنوع می باشد.

ممنوعیت  فروش شیر خام در واحدهای لبنیاتی اصفهان

رییس بهداشت محیط استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه فروش شیرخام سلامت افراد را به خطر می اندازد، فروش شیرخام در واحدهای صنفی لبنیات ممنوع می باشد.

مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: شیر یکی از محصولاتی است که از بعد سلامتی بسیار مهم است و باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

وی ادامه داد: مصرف شیر پاستوریزه به خاطر ارزش غذایی فراوان باید در جیره روزانه هر فرد قرار گیرد اما کنترل و نظارت واحد های فروش لبنیات موضوع مهم تری است که در حال انجام می باشد.

رییس بهداشت محیط استان اصفهان افزود: برای انجام کنترل ها و نظارت ها برنامه های متعددی در نظر گرفته شده تا سلامت این ماده غذایی مهم تضمین شود.

وی با بیان اینکه طی بازرسی های متعدد در طول شبانه روز سلامت شیر و محصولات جانبی آن کنترل می شود، تصریح کرد: یکی از آزمایش هایی که بر روی شیرهای خام انجام می شود، تب مالت است زیرا شیر خام در صورتی که پاستور نشده باشد سلامت افراد را به خطر می اندازد.

رفیعی تاکید کرد: در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری ۱۶۹ مورد آزمایش بر روی شیر خام واحدهای لبنیاتی اصفهان انجام داده ایم و همه آنها از سلامتی کامل از نظر تب مالت برخوردار بودند اما تایید سلامت شیرهای آزمایش شده دلیل بر بلامانع بودن شیر خام در واحدهای لبنیاتی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه فروش شیر خام سلامت افراد را به خطر می اندازد، فروش شیر خام در واحدهای صنفی لبنیات ممنوع است.

رییس بهداشت محیط استان اصفهان ادامه داد: لازم است با برنامه ریزی مناسب و با همکاری اتاق اصناف برنامه ریزی کنیم که واحدهای لبنیات به سمت تولید محصولات لبنی از جمله ماست بروند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای لبنیاتی سنتی اصفهان دستگاه پاستوریزه در مقیاس کوچک دارند که در سلامتی تولیدات محصولات لبنی آنها بسیار مؤثر است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار