احیای دولت‌خانه صفوی اصفهان به توسعه گردشگری کمک می‌کند

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: احیای دولت‌خانه صفویه برای گردشگران جذاب است زیرا عناصری هستند که به اصل خود برمی‌گردند و با توجه به اصالتی که دارند تاثیر گذاری زیادی در گردشگری دارد.

احیای دولت‌خانه صفوی اصفهان به  توسعه گردشگری کمک می‌کند

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: احیای دولت‌خانه صفویه برای گردشگران جذاب است زیرا عناصری هستند که به اصل خود برمی‌گردند و با توجه به اصالتی که دارند تاثیر گذاری زیادی در گردشگری دارد.
محمد حسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به احیای دولت‌خانه صفویه اظهار داشت: برای احیای دولت‌خانه صفویه تعداد زیادی پروژه و برنامه تعریف شده است که این برنامه‌ها شامل چهارباغ، جهان نما و حمام خسرو آقا است.
وی افزود: احیای دولت‌خانه صفویه تاثیر زیادی در گردشگری و حفظ میراث فرهنگی دارد و خود به عنوان یک سرمایه مهم در این زمینه محسوب می‌شود.
معاون سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: احیای دولت‌خانه صفویه برای گردشگران جذاب است زیرا عناصری هستند که به اصل خود برمی‌گردند و با توجه به اصالتی که دارند تاثیر گذاری زیادی در گردشگری دارد.
به گزارش تسنیم، دولتخانه صفوی حد فاصل میدان امام (ره) تا محور چهار باغ بوده و یکی از نقاط کنونی محور تاریخی فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود در زمان قدیم هجوم افغانان و قتل و غارت آنان برخی از این ابنیه تاریخی را تخریب کرد و در دوران افشاریه و زندیه جز مرمت‌های اندک تغییراتی صورت نگرفت.
سرانجام با انتقال حکومت از زندیه به قاجاریه و انتقال پایتخت از اصفهان به تهران تغییراتی در کاربرد ابنیه‌ای به مانند عالی قاپو، چهل ستون، سعادت آباد، هشت بهشت و فرح آباد مشاهده می‌شود.
با اجرای طرح دولتخانه صفوی، طرح وضعیت موجود این محدوده بر اساس مدارک تاریخی با حال و هوای اصفهان قدیم ساماندهی می‌شود.
دولتخانه صفوی به همراه میدان نقش جهان و اتصالش به بازار میدان امام علی(ع)، قلب تاریخی اصفهان را تشکیل می‌دهند، کاربری ساختمان‌های این محدوده عموما فرهنگی، آموزشی و گردشگری می‌شود.
مجموعه دولتخانه صفوی یک باغ موزه و شهرموزه می‌شود تا تصویر روشنی از دولتخانه صفوی در برابر دید شهروندان و گردشگران قرار داده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار