انهدام باند کلاهبرداری از زنان کهنسال

اعضای باند چهار نفره‌ای كه به بهانه كمك به نیازمندان بیش از یك میلیارد ريال از زنان كهنسال كلاهبرداری كرده بودند طی چهار عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند کلاهبرداری از زنان کهنسال

اعضای باند چهار نفره‌ای كه به بهانه كمك به نیازمندان بیش از یك میلیارد ريال از زنان كهنسال كلاهبرداری كرده بودند طی چهار عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار كرد: در پی شکایت تعدادی از زنان سالخورده مبنی بر كلاهبرداری سرنشینان یك دستگاه خودرو و سرقت طلاهای آن‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز كردند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه دریافتند كه با یك باند حرفه‌ای در زمینه اغفال زنان سالخورده و سرقت طلا روبرو هستند.

وی گفت: اعضای این باند كه چهار نفر شامل یک نفر زن و سه مرد بودند با پرسه زدن در خیابان‌ها، زنان سالخورده تنها را شناسایی و از آن‌ها می‌خواستند که یک پلاستیك حاوی وجه نقد را به افراد نیازمند تحویل دهند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان كرد: كلاهبرداران پس از اینكه اعتماد قربانی خود را جلب می‌کردند به بهانه خریدن مشابه النگو و یا انگشتر طلای آن‌‌‌‌‌‌ها برای نزدیكانشان از آن‌ها می‌خواستند كه برای رؤیت، طلاها را از دست خود بیرون بیاورند، قربانیان كه فكر می‌کردند نیت افراد مذكور خیر است طلاهای خود را به آن‌ها می‌دادند و متهمان پس از رؤیت اعلام می‌کردند كه طلاها را در كیسه پولی كه قرار است آن‌ها به افراد نیازمند تحویل بدهند قرار دادند و سپس محل را ترك می‌کردند اما پس از ترک این افراد زنان فریب خورده هنگام باز كردن کیسه متوجه می‌شدند كه طلاهایشان در آن نیست.

خسروی افزود: با بررسی‌های تخصصی کارآگاهان و همكاری مالباختگان، هویت هر چهار نفر مشخص و مجرمان در چهار عملیات ضربتی در اصفهان و یكی از شهرهای استان تهران دستگیر و در بازرسی از آن‌ها نیم کیلو طلایمسروقه کشف شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند همگی غیر بومی هستند، گفت: متهمان تاکنون به چندین فقره كلاهبرداری وسرقت از زنان سالخورده به این شیوه به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ريال در استان‌های اصفهان و یزد اقرار كردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینكه تحقیقات از این افراد کماکان ادامه دارد از كسانی که به شیوه مذكور مورد كلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند خواست جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی مركز استان مراجعه كنند.

خسروی با اشاره به اینکه افراد كهنسال به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه‌ای برای سارقان تبدیل می‌شوند بر لزوم توجه بیشتر این قشر از جامعه به هشدارهای پلیس تاكید كرد.

وی افزود: به زنان سالخورده توصیه می‌کنیم از نمایان كردن طلاهای خود و اعتماد بی جا به افراد غریبه خوداری كنند، مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیر معرفی و درخواست کمک جهت نیازمندان می‌کنند، باشند و به هیچ عنوان به خواسته افرادی که تقاضای بازکردن طلاها و رویت آن‌ها را می‌کنند توجه نكنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار