موفقیت طرح های نوین آبیاری در فریدونشهر

مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر گفت: فریدونشهر با افزایش راندمان آبی و با اجرای طرح های نوین آبیاری در بین شهرستان های استان اصفهان رتبه دوم را کسب کرده است.

موفقیت طرح های نوین آبیاری در فریدونشهر

علیرضا اصلانی با اشاره به رویکرد این مدیریت در استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبی با اجرای طرح های نوین آبیاری، اظهار کرد: فریدونشهر با اجرای ۱۰۸۴ هکتار آبیاری بارانی، ۳۹۶ هکتار آبیاری کم فشار و ۲۰ هکتار آبیاری قطره ای در بین شهرستان های استان اصفهان رتبه دوم را کسب کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به لزوم تغییر کشت در شهرستان گفت: کشاورزی در فریدونشهر باید به سمت کاشت گیاهان باصرفه اقتصادی بالا هم چون گیاهان دارویی و گل محمدی حرکت کند.
وی با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان برای پرورش این نوع گیاهان بر لزوم حفظ کاربری کشاورزی مزارع و جلوگیری از تخریب و تغییر این اراضی تاکید کرد .
اصلانی از برگزاری کلاس های آموزشی و آموزش های چهره به چهره به تعداد 4500 نفر در روز در سال زراعی جاری خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر افزود: همزمان با شروع بهره برداری از سد مخزنی میدانک اول، 300 هکتار از اراضی پایین دست به صورت یکپارچه به زیر کشت سیب زمینی بذری می رود.
اصلانی با بیان این که کشت انواع سیب زمینی در این اراضی به صورت تمام مکانیزه در حال انجام است عنوان داشت: امید می رود این طرح به عنوان طرح مهم در سطح کشور مطرح شود.
وی در پایان عنوان داشت: سیب زمینی کاشته شده از بذور گواهی شده و دارای لیبل است که از شرکت های معتبر تولیدی بذر از استان و کشور تامین شده و پیش بینی می شود از این سطوح بیش از 15 هزار تن سیب زمینی در ارقام جلی، مارفونا، بامبو، اسپریت و آگریا تولید شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار