رديابی تلفن های همراه مفقودی و مسروقه

شرکت ارتباطات سیار جهت رفاه حال مشترکان اقدام به طرح ردیابی و پیگیری از طریق ثبت نام اینترنتی، پیامکی و شماره گیری كرده است و با ردیابی تلفن همراه از طریق این سامانه، تا زمان دریافت نتیجه‌ مثبت، نیاز به مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی نیست.

رديابی تلفن های همراه مفقودی و مسروقه

شرکت ارتباطات سیار جهت رفاه حال مشترکان اقدام به طرح ردیابی و پیگیری از طریق ثبت نام اینترنتی، پیامکی و شماره گیری كرده است و با ردیابی تلفن همراه از طریق این سامانه، تا زمان دریافت نتیجه‌ مثبت، نیاز به مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی نیست.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با این اقدام مشترکان با مراجعه به سایت WWW.TCI.IR قسمت خدمات مشترکین، خدمات خاص و یا از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال 2141 به شماره 110 و ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #2141*111* می توانند بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی تلفن همراه خود را ردیابی کنند.

نحوه استفاده از سرویس ردیابی گوشی‌های مفقودی (مسروقه) به صورت زیر است:

1. ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم کارت از طریق اپراتور اقدام کنید.

2. پس از گذشت حداقل 5 روز از زمان مسدود شدن خط کد سامانه #6101* را با یک خط ایرانسل شماره گیری کنید.

3. پس از شماره گیری سامانه #6101* سئولاتی در خصوص قوانین استفاده از این سروس دریافت خواهید کرد و مراحل آن را طی کنید.

4. پس از انجام مراحل فوق، این پیغام را دریافت خواهید کرد: " شماره 15 رقمی گوشی مورد نظر را وارد کنید" در این مرحله می‌بایست سریال گوشی مسروقه که یک سریال 15 رقمی است، بصورت صحیح وارد کنید.

*سریال گوشی 15 رقمی و فاقد حروف و سایر علایم است. سریال گوشی معمولاً با حروف انگلیسی IMEI بر روی (کارتن گوشی - برگه گارانتی -برگه خرید) نوشته شده است.

5. پس از ثبت شماره سریال گوشیIMEI، پیامک زیر به شما ارسال می‌شود: "درخواست شما ثبت شد، ظرف مدت 48 ساعت، پاسخ از طریق پیامک ارسال خواهد شد"

6. پس از 48 ساعت، پیامکی حاوی نتیجه ردیابی دریافت خواهید کرد که:

الف - در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی: در اسرع وقت برای طی مراحل قانونی و تهیه دستور قضایی اقدام کنید. ضروریست کد پیگیری که در پیامک برای شما ارسال شده است و تاریخ ردیابی در نامه قضایی درج شود.

ب- در صورت منفی بودن پاسخ: می‌توانید حداقل پیج روز پس از دریافت پیامک اول، درخواست ردیابی خود را از طریق این سامانه و از طریق وارد کردن کد #6101* با خط ایرانسل مجدداً ثبت کنید.

توجه: تا زمان تکمیل فرآیند ثبت و دریافت پیغام بند 6 (تا ارسال جواب ردیابی) هیچ هزینه‌ای از حساب شما کسر نمی شود.

ضمناً هر بار ثبت در خواست پیگیری، تنها 100 تومان هزینه دارد، برای ردیابی گوشی های دو سیم کارت، دو بار مراحل را انجام دهید و در هر مرحله یک سریال 15 رقمي را وارد كنيد.

نحوه پیگیری گوشی‌های مفقودی و مسروقه از طریق سامانه ردیابی اپراتور:

در صورتی که ردیابی منجر به نتیجه شد، مالکین تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به مرجع قضایی شکایت نامه تنظیم و جهت پیگیری به کلانتری مراجعه کنند. نامه از تاریخ وصول به مدت دو ماه تحت ردیابی قرار می‌گیرد.

در صورت فعال شدن گوشی مسروقه طی دو ماه اول با مشترک تماس گرفته می‌شود و در صورت فعال نشدن گوشی مسروقه بعد از دو ماه، مشترک می‌تواند با برگه شكايت نامه خود جهت ردیابی مجدد هر دو ماه یکبار به مخابرات مراجعه کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار