حرکت معکوس سکه و طلای جهانی

بازارهاي مالي شهر معاملات خود را در آخرين روز معاملاتي اين هفته و بعد از توقف دو روزه كه در ميان هفته داشتند، با رشد 39 واحدي شاخص بورس، افزايش تقاضا در بازار ارز و ثبات قيمت‌ها در بازار سكه به پايان رساندند.

حرکت معکوس سکه و طلای جهانی

بازارهاي مالي شهر معاملات خود را در آخرين روز معاملاتي اين هفته و بعد از توقف دو روزه كه در ميان هفته داشتند، با رشد 39 واحدي شاخص بورس، افزايش تقاضا در بازار ارز و ثبات قيمت‌ها در بازار سكه به پايان رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر معاملات خود را در آخرین روز معاملاتی این هفته و بعد از توقف دو روزه که در میان هفته داشتند، با رشد 39 واحدی شاخص بورس، افزایش تقاضا در بازار ارز و ثبات قیمت‌ها در بازار سکه به پایان رساندند.

در این میان مهم‌ترین اخباری که پیرامون بازارهای مالی شکل گرفت و بر روند معاملاتی این بازارها تأثیر گذاشت به بحران ناشی از شکاف 10 درصدی تورم و نرخ سود، تقویت یورو در بازار ارز، درخواست شرکت توانیر از دولت برای صرفه‌جویی 10 درصدی برق ادارات، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا، افزایش قیمت نفت در تعطیلات، کاهش 20 درصدی تولید لوازم خانگی در 3 ماهه امسال و افزایش معاملات مسکن به اندازه یک درصد اختصاص داشت.

*استقبال گرم بازار از فلزاتی ها

شاخص بورس در هفته کم معامله جاری با نوسان اندکی همراه شد و آخرین روز معاملاتی را با رشد 39 واحدی به پایان رساند و در عدد 78هزار و 704 متوقف شد.

در این میان سهم نمادهایی همچون فولاد و فاسمین در سبز ماندن این شاخص بیش از سایرین بود، نماد فولاد به تنهایی 60 واحد رشد شاخص را در این روز رقم زد و بیشترین تأثیر را به همراه داشت.

حجم معاملات با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه شد به طوری که در این روز تنها 330 میلیون سهم در دست سهامداران به گردش درآمد، بیشترین حجم معاملات این روز نیز در سه نماد ثاژن، شپلی و فولاد به ثبت رسید.

معاملات گروه بانکی با حجم کم در محدوده نزدیک به صفر قیمتی در اکثر نمادهای فعال به ثبت رسید، وبملت اندکی بیش از صفر قیمتی معامله شد و دومین نماد از نظر حجم معاملات در گروه بانکی بود.

وانصار و وکار نیز بر اساس داد و ستدهای این روز خود رشد محدود ارزش سهام را مشاهده کردند، دیگر نمادهای این گروه در جهت منفی معامله شدند.

خزامیا تنها خودروسازی بود که با نوسانات مثبت خود توانست روز سبزی را پشت سر بگذارد؛ خودرو، خپارس و خکاوه همگی در جهت منفی مورد معامله قرار گرفتند، خپارس و خزامیا نیز بیشترین حجم معاملات را در این گروه از آن خود کردند.

تقاضا برای خرید سهام نمادهای فلزی در این روز افزایش یافت و همین امر منجر شد تا گروه فلزات اساسی با رشد ارزش سهام در اکثر نمادهای خود همراه شود.

فاسمین، ارفع، فولاد و فسرب نمونه‌ای از نمادهای سبز این گروه به شمار رفتند؛ فولاد مبارکه به واسطه حجم بالای معاملات این روز خود، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص بورس نمایان کرد.

*سفرهای تابستانه بازار ارز را رونق بخشید

با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا در بازار ارز، تکاپوی فعالان این بازار برای انجام داد و ستدها افزایش یافته که همین امر با رشد قیمت اکثر ارزهای پرمعامله همراه بوده است.

یورو به تنهایی به دنبال افزایش تقاضا 44 تومان رشد ارزش را در این روز تجربه کرد و در قیمت 4 هزار و 333 تومان داد و ستد شد؛ دلار نیز تغییر قیمتی را نسبت به روز کاری قبل تجربه نکرد و در همان قیمت 3 هزار و 760 تومان مورد معامله قرار گرفت؛ تقاضا برای خرید پوند انگلیس نیز افزایش یافت و هر پوند با 26 تومان رشد قیمت به 4 هزار و 891 تومان رسید.

یکی از صرافان حاضر در خیابان سپه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: تقاضای مصرفی ارز بیش از تقاضای تجاری افزایش یافته و افرادی که اقدام به تهیه ارز برای سفرهای خارجی می‌کنند بیش از افرادی هستند که برای مبادلات تجاری خود ارز را خریداری می‌کنند.

*حرکت معکوس سکه و طلای جهانی

قیمت سکه با کاهش 500 تومانی نسبت به روز کاری قبل همراه شد و معاملات این روز سکه در ارزش یک میلیون و 215 هزار و 500 تومان به ثبت رسید.

در این میان نیم سکه و ربع سکه موفق به رشد هزار تومانی در پایان هفته جاری شدند و به ترتیب در قیمت 648 هزار تومان و 378 هزار تومان معامله شدند.

معاملات آتی سکه با افت ارزش تمام قراردادها همراه شد و هر قرارداد از 3 هزار تومان تا هزار تومان کمتر از روز کاری قبل مورد معامله قرار گرفت، بیشترین افت ارزش قراردادها در قراداد آتی سکه تحویل تیرماه به ثبت رسید.

افت قیمت سکه و طلا در بازارهای داخل در حالی صورت گرفت که قیمت جهانی طلا روز گذشته به دلیل کاهش ارزش دلار و سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزو در رابطه با چشم‌انداز سیاست‌های پولی آمریکا افزایش 6 دلاری را تجربه کرده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار