درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶، ۱۱۲ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه در بهار ۱۳۹۶ از استان اصفهان، یک میلیون و ۲۵ هزار تن و به ارزش ۳۶۷ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار، کالا به مقصد ۸۰ کشور جهان صادر شده است، گفت: درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶، ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶، ۱۱۲ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه در بهار ۱۳۹۶ از استان اصفهان، یک میلیون و ۲۵ هزار تن و به ارزش ۳۶۷ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار، کالا به مقصد ۸۰ کشور جهان صادر شده است، گفت: درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶، ۱۱۲ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی گمرک استان اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار داشت: در بهار 1396 از استان اصفهان، یک میلیون و 25 هزار تن و به ارزش 367 میلیون و 453 هزار دلار، کالا به مقصد 80 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 11 درصد و از حیث ارزش 10 درصد افزایش داشته است.
وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، محصولات پتروشیمی به ارزش 103 میلیون دلار، آهن‌آلات و فولاد 90 میلیون دلار، فرش 38 میلیون دلار برشمرد و گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با 99 میلیون دلار و 27 درصد، امارات متحده عربی با 64 میلیون دلار 17 درصد، افغانستان با 59 میلیون دلار و 16 درصد، پاکستان با 29 میلیون دلار و 8 درصد و عمان با 17 میلیون دلار و 5 درصد سهم از کل صادرات استان هستند.
مدیرکل گمرک اصفهان بیان کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک؛ صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می‌پذیرد.
وی در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی اظهار داشت: شرکت‌های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی کلیه تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.
احمدی ونهری در تشریح این قابلیت جدید تشریفات صادرات کالا (ارزیابی در محل) اظهار داشت: در این راستا 90 درصد اظهارنامه‌های صادراتی ارزیابی در محل گمرک اصفهان در مسیر سبز و 10 درصد مابقی نیز در مسیر زرد قرار می‌گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدأ کالا به مقصد مرز خروج ارسال می‌شود و در صورت نیاز بازرسی کالا در مرز خروج صورت می‌گیرد.
وی در خصوص کاهش هزینه‌های صادرکنندگان کالا گفت: کلیه هزینه‌های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و مأموریت) برای اظهارنامه‌های صادراتی (ارزیابی در محل) دریافت می‌شد حذف گردیده است.
مدیرکل گمرک اصفهان در زمینه صدور بیجک برای حامل‌ها صادراتی خاطرنشان کرد: صدور بیجک نیز از طریق سامانه پنجره تجارت فرامرزی توسط صاحب کالا و اظهارکننده صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا تأکید کرد: با راه‌اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرک اصفهان نیست و در نتیجه هزینه و زمان صادرات کالا کاهش یافته است.
اسداله احمدی ونهری در ادامه گفت: 20 هزار و 526 تن کالا به ارزش 96 میلیون و 444 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 18 درصد و از حیث ارزش 65 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش 112 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، این اداره کل با داشتن 138 کارمند، در بهار 1396، بالغ بر 482 میلیارد و 358 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است.
مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی 3 ماهه 1396 گفت: ماشین‌آلات مکانیکی با 33 درصد، ماشین‌آلات برقی با 23 درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین‌آلات 15 درصد، کاغذ و مقوا با 3 درصد بوده است، عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان کره جنوبی با 26 درصد، چین با 25 درصد، آلمان با 10 درصد ایتالیا با 8 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر 117 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.
احمدی ونهری گفت: در بهار 1396، تشریفات گمرکی تعداد 6289 بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی اصفهان به ارزش بالغ بر 5 میلیارد و 826 هزار ریال انجام‌شده است که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل 12 درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، 311 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 131 میلیارد و 503 میلیون ریال رسیدگی نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 27 درصد افزایش و حیث ارزش 73 درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار