حدود ۹۰ درصد متکدیان دستگیر شده نیازمند واقعی نیستند

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا با احساسات و عواطف خود فریب گدایان و متکدیان خیابانی که نمی‌شناسند، نخورند و به آن‌ها کمک نکنند.

حدود  ۹۰ درصد متکدیان دستگیر شده نیازمند واقعی نیستند

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا با احساسات و عواطف خود فریب گدایان و متکدیان خیابانی که نمی‌شناسند، نخورند و به آن‌ها کمک نکنند.

مسعود مهدویان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص حضور کودکان کار و خیابانی در شهر اصفهان اظهار کرد: عمده مراکز پراکندگی متکدیان در مناطق مفرح نشین، مراکز خرید و اطراف مراکز پزشکی است چرا که این افراد می‌خواهند از توان اقتصادی مردم و هم استفاده از مباحث احساسی از مردم اخاذی و گدایی کنند.

وی افزود: اگر 12 دستگاهی که با موضوع تکدی گری در ارتباط هستند به خوبی وظایف خود را انجام دهند و شاهد یک چرخه کاملاً قوی از مبارزه تکدی گری در شهر اصفهان باشیم اما مردم اطلاعات لازم را نداشته باشند و متکدیان بتوانند مردم را با تحریک احساسات، استفاده از انگیزه‌های مذهبی و مراجعات به مساجد فریب دهند؛ فایده‌ای ندارد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مردم صرفاً از سر دلسوزی و حس ترحم نسبت به متکدیان به آن‌ها کمک می‌کنند اما این اقدام اصلاً صحیح نیست چرا که این اقدام باعث گسترش تکدی‌گری می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر مردم ارگان‌ها را همراهی نکنند مبارزه با تکدی‌گری در کلان‌شهری مانند اصفهان مفید نخواهد بود چرا که برخوردهای این ارگان در عین بی‌توجهی مردم در رابطه با این موضوع مؤثر واقع نخواهد شد.

مهدویان‌فر ادامه داد: از مردم تقاضا داریم تا با مراجعه به مراکز حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره حتی‌المقدور از کمک غیرمستقیم به افراد و متکدیانی که نمی‌شناسند پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: برخی به خاطر لباس ناصحیح متکدیان و ظاهر آن‌ها فریب کمک کردن می‌خورند اما ممکن است همان فردی که خود را متکدی جا زده است؛ یک شیاد باشد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا با احساسات و عواطف خود فریب گدایان و متکدیان خیابانی که نمی‌شناسند، نخورند و به آن‌ها کمک نکنند.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۹۰ درصد متکدیان دستگیر شده نیازمند واقعی نیستند و یا چون معتاد به مواد مخدر هستند و یا پول بدون زحمت به دست می‌آورند، گدایی می‌کنند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درآمد متکدیان در ایام مذهبی مثل ماه مبارک رمضان، دهه محرم و شب ولادت ائمه اطهار به شدت افزایش می‌یابد، گفت: در این مناسبت‌ها گرایش‌های مذهبی مردم بیشتر تحریک می‌شود و به‌راحتی به گدایان پول می‌دهند و منجر به گداپروری می‌شوند که نهادهای فرهنگی و دینی برای آگاه‌سازی باید ورود جدی داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار