تمام خدمات قصابی رایگان است

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: قصابان بابت خدمات جانبی مربوط به گوشت از جمله جداکردن گوشت از استخوان، خرد و تکه کردن و چرخ کردن گوشت از مردم هزینه ای دریافت نمی کنند و در اصل خدمات رایگان است.

تمام خدمات قصابی رایگان است

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: قصابان بابت خدمات جانبی مربوط به گوشت از جمله جداکردن گوشت از استخوان، خرد و تکه کردن و چرخ کردن گوشت از مردم هزینه ای دریافت نمی کنند و در اصل خدمات رایگان است.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اعضای صنف گوشت قرمز به صورت روزانه دام را از میدان دام، خریداری می کنند، افزود: در این شرایط مطابق آنچه قانون گفته باید حاشیه سود ما ۸ درصد باشد در حالیکه تاکنون هیچ یک از قصابان به این حاشیه سود دست نیافتند چرا که حجم گوشت بعد از یک روز افت پیدا می کند.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز روزانه حدود ۴ درصد افت وزن و حجم دارد، تصریح کرد: این در حالیست که اعضای این صنف بابت خدمات جانبی مربوط به گوشت از جمله جداکردن گوشت از استخوان، خرد و تکه کردن و چرخ کردن گوشت از مردم هزینه ای دریافت نمی کنند و در اصل خدمات رایگان است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با تاکید براینکه اتحادیه گوشت قرمز به عنوان مجموعه ای کلی زیرمجموعه های بسیاری در صنوف مختلف دارد، گفت: جگرفروشی ها، کله پاچه فروشی ها، دباغی ها، سلاخی ها و حتی دامپزشکان در زیر مجموعه این صنف قرار دارند از سوی دیگر اتحادیه هایی همچون کبابی و بریانی، رستوران داران، اغذیه فروشان از اتحادیه گوشت قرمز تغذیه می شوند.

وی در ادامه مسائل مالیاتی را از جمله مشکلات خاص این صنف دانست و بیان داشت: در اصل دارایی باید مالیات بر عملکرد را از واحد های صنفی دریافت کند درحالیکه مالیات بر فروش را لحاظ می کند که در این شرایط طی چند سال گذشته حدود ۵۰ واحد صنفی به دلیل مسائل مالیاتی مجبور به تعطیلی مغازه های خود شده اند.

انصاری همچنین به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و افزود: متاسفانه از سال گذشته تاکنون نرخ گوشت بین ۸ تا ۷ هزار تومان گران تر شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در اصفهان کمبود کشتارگاه نداریم، گفت: در حال حاضر چهار کشتارگاه صنعتی فساران، نوشین حلال، نقش جهان و کشتارگاه شهرستان لنجان برای تامین دام مورد نیاز قصابان فعالیت می کنند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر موضوع تب کریمه کنگو نیازمند اطلاع رسانی درست به مردم است، بیان داشت: بیشتر قصابان، دامپزشکان و سلاخان در معرض این بیماری قرار دارند و در صورتیکه گوشت از مکان های مطمئن و دارای پروانه از دامپزشکی خریداری شود، برای مردم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار