توصیههای یک همراه بیمار
تجربهی بیمارستان به خصوص بیمارستانهای دولتی هرگز خوشایند نیست. بسیاری از ما با شبهای بیمارستان که با خساست تمام میگذرند، آشناییم.
معصومه حمیدی / کارمند - تجربهی بیمارستان به خصوص بیمارستانهای دولتی هرگز خوشایند نیست. بسیاری از ما با شبهای بیمارستان که با خساست تمام میگذرند، آشناییم. این خساست زمانیکه همراه بیمار باشید بیشتر احساس خواهد شد. پرستاری از بیمار به عهدهی شماست اما امکاناتی برایتان فراهم نیست. اگر شانس بیاورید اتاق بیمارتان خلوت باشد و بیمارتان آرام، میتوانید روی تخت دیگری شب را صبح کنید؛ اما اگر شانس همراهتان نباشد ناچارید نشسته خوابیدن را امتحان کنید. اصلا صحبت از شانس اینجا اضافه است؛ اگر شانس با شما بود که در بیمارستان نبودید. به عنوان همراه بیمار در بیمارستان هرگز آسایش نخواهید داشت. شما در حال حاضر پرستار بیمارتان هستید؛ شاید صبح شیفتتان را با عزیز دیگری عوض کنید اما در حال حاضر باید تمام و کمال روی هنر خودتان حساب کنید. باید حال عمومی بیمارتان را بسنجید. مراقب بهداشتش باشید. در صورت نیاز لگن یا ظرف استفراغ را برایش آماده کنید. نمونه ادرار و مدفوعش را بگیرید. و صد البته باید حواستان باشد برای این موارد مزاحم کادر بیمارستان نشوید. آنها همیشه جایی بیمار بدحالتری دارند. اما برای اینکه همراه خوبی باشید این توصیهها را جدی بگیرید: بددلی را برای مدتی که در بیمارستان هستید کنار بگذارید؛ چون به خاطر عزیزتان مجبورید کارهای هرگز نکرده را انجام دهید. ترس از خون و دیدن جراحات و ... را فراموش کنید که بسیار خواهید دید. هر آنچه فکر میکنید برای روحیه گرفتن خودتان و بیمارتان مفید است انجام دهید (البته مراقب حال بیماران دیگر هم باشید). رنگها را جدی نگیرید، سفیدی که سیاه شده یا هر رنگ نامطلوبی به خود گرفته. کفش و لباس راحت بپوشید چون زیاد در رفت و آمد خواهید بود. موبایلتان را روی ویبره بگذارید تا هم متوجهی تماسهای ضروری شوید و هم مزاحم دیگران نشوید. سعی کنید آرام باشید، نگاه بیمار به شماست؛ آرامش شما او را هم آرام خواهد کرد. کتاب و موسیقی مورد علاقهی خود و بیمارتان را همراه ببرید. اگر چایخور هستید و میتوانید در بیمارستان چیزی بخورید فلاسکتان را فراموش نکنید. ممکن است بیماری از بد روزگار همراهی نداشته باشد، از کمک به این افراد دریغ نکنید. با پزشک و پرستار و در کل کادر بیمارستان خوب برخورد کنید؛ اما نسبت به سروصدا، بیتوجهی کادر درمان به بیماران، عدم نظافت بخش، تهویهی هوای اتاق و ... بیتفاوت نباشید و اعتراض کنید؛ گاهی اعتراضها موثر هستند.
برای خواندن گزارش این مطلب به این لینک مراجعه نمایید:
http://esfahanemrooz.ir/?newsid=11406