پاکسازی کویر خارا توسط ورزشکاران آفرود اصفهان

جمعی از گروه‌های آفرود و طبیعت دوست اصفهان در اقدامی زیست محیطی و به مناسبت روز زمین (4 فروردین) ناحیه ای چندین هکتاری از کویر خارا را پاکسازی کردند.

اصفهان امروز: جمعی از گروه‌های آفرود و طبیعت دوست اصفهان در اقدامی زیست محیطی و به مناسبت روز زمین (4 فروردین) ناحیه ای چندین هکتاری از کویر خارا را پاکسازی کردند.

حرکت کمیته دو دیفرانسیل با همکاری بخش سافاری و تورینگ هئیت موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان انجام گرفت، حدود 75 نفر از بیراهه نوردان و ورزشکاران اصفهانی و اعضای خانواده آفرود اصفهان حضور داشتند. مهدی منتظری ، مسئول کمیته دو دیفرانسیل استان اصفهان، درباره این اقدام گفت: هدف از این حرکت، فرهنگسازی در راستای حفاظت از طبیعت بوده و لازم دانستیم تا این فرهنگسازی را ابتدا از خودمان شروع کنیم. سیامک صارمی نیز که مسئول بخش تورینگ و سافاری است، گفت: یکی از پایه‌های اساسی کمیته دو دیفرانسیل، تورینگ و سافاری و طبیعت گردی و لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی در عین حفاظت از طبیعت و آسیب نرساندن به آن است. به معنایی این کمیته برای فرهنگسازی و آموزش درباره چگونگی طبیعت گردی سالم و بدون خطر تشکیل شده و رسالتش این است که تا جای ممکن از خسارت زدن به طبیعت جلوگیری شود. وی درباره اینکه چرا کویر را برای این اقدام انتخاب کردند، بیان کرد: کویر جایی است که تقریبا همه بیراهه نوردان و اعضای آفرود از آن برای طبیعت گردی و ورزش استفاده می‌کنند و از طرفی نیز یکی از مکان‌های طبیعیت مردم اصفهان هم همین‌های کویرهای اطراف است. صارمی ادامه داد: دو کویر در استان اصفهان وجود دارد که دارای سایت تفریحی هستند و مردم بیشتر از آنها استفاده می‌کنند. یکی کویر ورزنه و دیگری کویر خارا. اما به نظر ما کویر خارا نسبت به کویر ورزنه محروم‌تر است و زیاد مورد توجه مسئولین نیست. از این رو ما تصمیم گرفتیم برای پاکسازی به این کویر برویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار