اتاق بازرگانی باید خاستگاه اصلی فعالان اقتصادی باشد

تولیدکننده نمونه سال 1396 گفت: در این شرایط که نقطه اتکا تحریم‌ها، دولت است و بانک‌ها و بخش خصوصی گرفتار می‌شوند، اتاق بازرگانی می‌تواند خاستگاه اصلی فعالان اقتصادی شود.

احمدرضا منزه: مجتبی ملااحمدی کاندیدای انتخابات نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان می‌گوید: حوزه فعالیت ما صنعت نساجی است. با نگاه به کارآفرینی و اشتغال‌زایی در صنعت قدیمی نساجی به دنبال توسعه برای کشور هستیم.

تولیدکننده نمونه سال 1396 ادامه می‌دهد: در این شرایط که نقطه اتکا تحریم‌ها، دولت است و بانک‌ها و بخش خصوصی گرفتار می‌شوند، اتاق بازرگانی می‌تواند خاستگاه اصلی فعالان اقتصادی شود. امروزه اتاق اصفهان باید به‌عنوان محور اصلی فعالیت اقتصادی در کشور شناخته شود. دولت باید از تصدی‌گری در بخش اقتصاد و بازار و سرمایه دست بردارد و به تصمیم‌های عجولانه که اقتصاد این کشور را فلج می‌کند پایان دهد. اقتصاد به بخش خصوصی واقعی و نه بخش دولتی و شرکت‌های خصولتی و شبه‌دولتی سپرده شود و به اتاق بازرگانی به‌عنوان بخشی که اقتصاد کشور در آن اتفاق می‌افتد و فعالان اقتصادی در آن نقش مهمی دارند واگذار شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت میزان طب سپاهان با تأکید بر بهبود واقعی فضای کسب‌وکار اظهار می‌کند: نکته دیگر، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دخالت‌های دولت در اقتصاد کشور است. بایستی عملاً قانون بهبود فضای کسب‌وکار را برای واحدهای صنعتی اجرا کنیم. تحقق این مهم به بخشی از رشته‌های شغلی و صنایع ما برمی‌گردد. شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه رفیع و بلندی است که اتاق اصفهان در آن موفق بوده است؛ اما تا تحقق انتظار فعالان اقتصادی راه طولانی است و حتی انتظار اتاق بازرگانی را به‌عنوان دبیرخانه برآورده نمی‌کند.

مجتبی ملااحمدی تصریح می‌کند: امروزه دنیا به سمت کارآفرینی سازمان‌دهی شده پیش می‌رود. کارآفرینی توسعه‌گرا در اولویت است. چاره‌ای جز این نداریم که به این سمت حرکت کنیم و این نیاز اتاق بازرگانی است.

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گریز ادامه می‌دهد: در این چهار سال اتاق اصفهان اقدامات مؤثری انجام داد. طرح بسیاری از بخشنامه‌های اصلاح‌شده کشور از اتاق اصفهان بود. زحمات نمایندگان و هیئت‌رئیسه دوره هشتم اتاق اصفهان غیرقابل کتمان است؛ اما این حرکت باید ادامه یابد. این یک جریان و یک تفکر است.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تأکید می‌کند: یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی جانشین پروری و تربیت نسل آینده کارآفرینان است. حدود 800 نفر از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی رفت‌وآمد کردند و در کمیته‌ها حاضر شدند. اتاق برای همه شعار نیست، تحقق همین اتفاق است که هیچ و مانع و سدی برای فعالان اقتصادی وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار