افزایش مبادلات تجاری با تقویت روابط بین‌المللی فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همراهی فعالان اقتصادی استان اصفهان در هیئت‌های سیاسی و تجاری وزارت امور خارجه می‌تواند به تقویت روابط بین‌المللی و افزایش مبادلات تجاری منجر شود.

مسعود گلشیرازی در دیدار رئیس و کارشناسان نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان، اظهار کرد: دفتر وزارت امور خارجه یکی از سازمان‌های دولتی پشتیبان اتاق بازرگانی محسوب می‌شود که می‌تواند در برقراری ارتباطات بین‌المللی فعالان اقتصادی با همتایان خارجی خود نقش‌آفرینی کند.

به گزارش ایسنا، او همکاری در شناسایی کشورهای هدف، اعزام هیئت‌های تجاری و پذیرش هدفمند هیئت‌های تجاری خارجی را یکی از محورهای همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با اتاق بازرگانی برشمرد و گفت: همراهی فعالان اقتصادی استان اصفهان در هیئت‌های سیاسی و تجاری وزارت امور خارجه می‌تواند به تقویت روابط بین‌المللی و افزایش مبادلات تجاری منجر شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تمرکز اتاق بازرگانی اصفهان را بر سه موضوع تجارت بین‌المللی، تجارت الکترونیک و توانمندسازی نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در این راستا تشکیل مراکز رشد و زیرساخت‌های آموزشی در اولویت فعالیت‌های نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان قرار گرفته است.

او اتاق بازرگانی را تجلی حضور بخش خصوصی در اقتصاد عنوان کرد و گفت: تسهیل در رونق کسب‌وکار اعضا باعث بهبود شاخص‌های کسب‌وکار می‌شود و بخش خصوصی با همکاری سایر بخش‌ها باید تلاش کند شاخص‌های کسب‌وکار روند بهبود حاصل کنند.

او تأکید کرد: اگر تراز تجاری ایران مثبت باشد منافع ملی هم حفظ می‌شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در این دیدار خواستار تدوین برنامه بازارهای هدف صادراتی استان شد و گفت: وزارت امور خارجه آمادگی همکاری نزدیک با اتاق بازرگانی اصفهان برای ایجاد و تقویت ارتباط با کشورهای هدف است و از تمام ظرفیت کارشناسی و ارتباطی در این راستا استفاده می‌کند.

علیرضا سالاریان، از فعالان اقتصادی خواست تا قبل از تنظیم قراردادهای تجاری با شرکت‌های خارجی از وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها استعلام کنند و افزود: برخی از مبادلات تجاری شرکت‌های ایرانی به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق از طرف خارجی منجر به خسران و زیان شده است.

او خواستار استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان در بخش اقتصادی و روابط تجاری شد و گفت: شهرهای سنت پترزبورگ روسیه، حیدرآباد هند و لاهور پاکستان و سایر شهرها فرصت‌های بدیلی برای ارتباطات تجاری اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار