بررسی زوایای حادثه سقوط سنگ نورد اصفهانی

نتیجه بررسی کارشناسان اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان در خصوص پرونده ی آرمان غیاثی اعلام شد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در بررسی مشترک کارشناسان حقوقی اداره کل تربیت بدنی استان و فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی، قصور و سهل انگاری مسولان برگزاری مسابقات سنگ نوردی از عوامل موثر در بروز این حادثه لخراش اعلام شده است .

محمدسلطان حسینی با بیان اینکه داور این دیدار به برخی از مواردی اِشراف کامل نداشته و طناب حمایتی ورزشکار دچار مشکل بوده و از تشک مناسبی برای برگزاری مسابقه سنگ نوردی استفاده نشده است ، افزود: باشگاه ایثار فولادشهر بدون کسب مجوز اقدام به برپایی مسابقات سنگ نوردی داخل سالن کرده و هم اکنون سالن برگزاری این رویداد مهر و موم شده است .
وی با اشاره به اینکه این مسابقات سنگ نوردی برخلاف گفته مسوولین برگزاری داخلی نبوده و ورزشکاران سنگ نورد سه استان کشور با یکدیگر رقابت کردند ، گفت: در خصوص این مسابقات هیچ گونه اطلاع رسانی به مسوولان هیات کوهنوردی داده نشده است .


بیشتر بخوانید: بازگشت هوشیاری کودک هشت ساله سنگ نورد اصفهانی


سلطان حسینی ادامه داد: پرونده ی عاملان موثر در حادثه سقوط آرمان غیاثی هشت ساله هم اکنون به مراجع قضایی برای بررسی بیش تر ارسال شده است.

وی بیان اینکه هزار و 600 باشگاه در استان اصفهان مجوز اداره کل تربیت بدنی استان را دارند به خانواده توصیه کرد : با توجه به اینکه تمامی باشگاه های زیر مجموعه این اداره کل از نظر کمیت و کیفیت ارزیابی می شوند، هنگام ثبت نام و مراجعه به مکان های ورزشی از مجوز مراکز فعال در این حوزه اطلاع یابند .

جمعه ۲۹ شهریور آرمان غیاثی هشت ساله بر اثر سقوط در حین مسابقه سنگ نوردی در باشگاه ایثار فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب اصفهان، مصدوم و هم اکنون با درجه هوشیاری 4 تا 6 در کُما به سر می برد و در بخش آی سی یو بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است.

پزشکان پارگی طحال این کودک را در همان ابتدا تشخیص داده اند و تاکنون در خصوص خونریزی مغزی وی مورد جدی را مشاهده نکرده اند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار