شهرداری زرین شهر در برخورد با تخلفات ساختمانی جدی است

شهردار زرین شهر گفت: امروز فرآیند تشکیل تا صدور پرونده ها در شهرداری زرین شهر تغییر یافته و برهمین اساس پرونده های تخلفات ساختمانی تا تعیین تکلیف و پرداخت جرایم به بایگانی تحویل داده نخواهد شد.

میثم محمدی در نشست با مسئولان شهرستان لنجان اظهارکرد: لازمه دیده شدن عملکرد مدیریت شهری پرهیز از روزمرگی و بررسی و رفع مشکلات شهری است و در این بین ارائه عملکرد شهرداری سبب شناخت هرچه بیشتر نقاط قوت و ضعف در عرصه های مختلف می شود و درنهایت شهرداری می تواند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.
وی افزود: امروز 430 نیروی انسانی در شهرداری زرین شهر مشغول به فعالیت هستند و خدمات بسیاری در شهر ارایه می شود و با همه سختی ها و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری ها امروز 100 درصد بودجه شش ماهه شهرداری زرین شهر متناسب با بودجه کل در سال 98 محقق شده و این مهم تنها با همت جهادی کارکنان شهرداری انجام گرفته است.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه تحقق 100 درصدی بودجه شش ماهه شهرداری قطعا تضمینی برای روزهای آتی نخواهد بود، اضافه کرد: بخشی از بودجه شهرداری ها بر روی سهم شهرداری از عوارض مالیات بر ارزش افزوده،آلایندگی، سوخت و ... دیگر است که متأسفانه تأخیر در پرداخت، مدیریت شهری را با مشکل و در بعضی از بخش ها با بحران مواجه کرده است وبرهمین اساس باید به گونه ای عمل کنیم که دچار روزمرگی نشده و با برنامه ریزی های انجام شده با کمترین نوسان ها مواجه باشیم.
وی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارگری به کارمندی با توجه به تحصیلات دانشگاهی یکی از آرزوی دیرینه پرسنل شهرداری بوده و با صدور این مجوز بیش از 85 درصد از واجدان شرایط درخواست خود را برای تبدیل وضعیت به اداره توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر ارائه کرده اند.
محمدی اضافه کرد: در طول شش ماهه گذشته با وجود همه مشکلات امور قراردادهای شهرداری زرین شهر موفق عمل کرده و در قالب 35 قرارداد با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال و منطبق بامفاد بودجه شهرداری نوشته شده، همچنین 75 استعلام و مناقصه انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: باید توجه داشت واحد درآمد و شهرسازی در شهرداری مکمل یکدیگر هستند و با تلاش های صورت گرفته در این واحدها 98 درصد از بودجه ای که برعهده آنان قرار داشته است محقق شده است.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه پتانسیل بسیار زیادی در شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد:با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری ها باید نگاه ویژه ای به سمت کسب درآمد از منابع درآمدی پایدار داشت و قطعا قرار نیست نگاه درآمدی تنها به کسب درآمد از حوزه شهرسازی باشد و باید با شیب ملایم این نگاه به سمت کسب درآمد از حوزه های دیگر تغییر کند که لازمه این امر بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردم و انجام پروژه هایی است که شهروندان در آن مشارکت می کنند.
وی با اشاره به لزوم برخورد با تخلفات ساختمانی، متذکر شد: امروز فرآیند تشکیل تا صدور پرونده ها در شهرداری زرین شهر تغییر یافته و برهمین اساس پرونده های تخلفات ساختمانی تا تعیین تکلیف و پرداخت جرایم به بایگانی تحویل داده نخواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار