پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان
به گفته مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان یکی از مهمترین سیاستهای مدیریت شهری در جهت تحقق طرحهای توسعه شهری، اجرای پروژههای عمرانی و ترافیکی همسو با نیاز شهروندان است چراکه هر پروژه عمرانی بهمرورزمان هویت شهر را میسازد و همواره در معرض دید شهروندان قرار میگیرد.
مسعود قاسمی به ایمنا گفت: توجه به لحاظ کردن میزان نیاز شهروندان در پروژهها، موضوعی مهم در طراحی آنها خواهد بود. نگاه شهرداری اصفهان نیز بر این است که تمامی نقاط شهر از مزایای پروژهها و برنامههای توسعهای برخوردار شود. برای دستیابی به این مهم، مشارکت مردم و همدلی و همراهی تمامی دستگاهها در راستای توسعه شهر مورد نیاز است. امروزه با توجه به گسترش شهرها و افزایش وسایل نقلیه و بهمنظور کاهش گرههای ترافیکی، ساخت تقاطعهای غیر همسطح امری ضروری است و یکی از شرایط احداث آنها به صورت بهینه، توجه به حریم موجود، حجم ورودی به تقاطع و نحوه توزیع آن است. قاسمی خاطرنشان کرد: انجام تقاطعهای غیرهمسطح و نحوه عملکرد آنها نه تنها در کاهش ترافیک شهری و آلودگی محیطزیست نقش مؤثری دارد بلکه در حل مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی محیطزیست، افزایش سرعت و کاهش زمان سفر و نیز کاهش مصرف سوخت خودروها بسیار تأثیرگذار است. او با اشاره به ساخت پنج پل غیر همسطح نصف جهان، گفت: این پروژه بزرگ که طول پل شماره یک آن ۴۹۵ متر و همچنین طول پلهای شماره دو، سه و چهار ۵۰۰ متر و پل پنجم آن ۱۳۰ متر خواهد بود، دارای ارتفاعی حدود ۱۴ متر تا منهای
هفت متر پیشبینی شده که در چهار سطح اجرا میشود. مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و افزود: این پروژه یکی از ضروریات منطقه ۱۵ و در واقع از تقاطعهای مهم و بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است و به لحاظ اینکه در ورودی شرق شهر اصفهان در حال ساخت است در افزایش ایمنی، رفع و کاهش تصادفات جادهای و همچنین زیبایی چشمانداز و منظر ورودی شهر تاریخی اصفهان تأثیر زیادی خواهد داشت.