روزشمار وعده‌ها روی دور تند

|روزی که احمدی‌نژاد شعارگونه وعده داد که خود مدیریت زاینده‌رود را به دست می‌گیرد، شاید فکر نمی‌کرد که تاریخ، این خیانت بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

روزشمار وعده‌ها روی دور تند

اصفهان امروز - امیر اکبری |روزی که احمدی‌نژاد شعارگونه وعده داد که خود مدیریت زاینده‌رود را به دست می‌گیرد، شاید فکر نمی‌کرد که تاریخ، این خیانت بزرگ را فراموش نخواهد کرد. ظلم بی‌پایان به فلات مرکزی و مشکلات و خطرات دامنه‌دار پیش‌آمده از خشک‌شدن زاینده‌رود، ریزگرد، فرونشست، مهاجرت و صدها مشکل بزرگ و کوچک دیگر در کارنامه او نوشته شد و در این دنیا و جهان دیگر باید پاسخگوی این اقدام باشد. اگرچه رفتار اشتباه احمدی‌نژاد به دلایل گوناگون در صدر تیرهای بلای رها شده به سمت زاینده‌رود قرار دارد، اما دست سایر دولت‌ها از سازندگی و اصلاحات تا تدبیر و امید هم در قتل زاینده‌رود آلوده است. زمانی که بالاترین مقام اجرایی کشور در دوره‌های گوناگون برای برنده‌شدن در انتخابات به شعارهای منطقه‌ای متوسل می‌شود و به‌عنوان شخصی که در صدر شورای‌عالی امنیت ملی می‌نشیند با منافع ملی و یکپارچه برای کشور بیگانه است، انتظاری بیش از شرایط پیش‌آمده برای مناطق گوناگون کشور و به‌ویژه اصفهان نمی‌توان داشت.

رشد و توسعه کشور با همسویی منافع همه بخش‌های پهنه وسیع جغرافیایی و توجه به آمایش سرزمین امکان‌پذیر است. این موضوع به شکل‌های گوناگون مورد تعدی و لابی مسئولان گوناگون قرار گرفته و در نتیجه شاهد توسعه کاریکاتوری در زمینه‌های گوناگون مانند طرح پتروشیمی در مناطق حفاظت شده، باغداری در دامنه کوهستان، کشت محصولات آب‌بر با آب آشامیدنی در برخی استان‌های کویری و صدها نمونه دیگر هستیم. تمامی این موارد مصداق کاملی از خیانت نسبت به امانت اعتماد ملت و زمینه‌ساز فروریختن ظرفیت‌های تمدنی و زمینه‌های همدلی بین ملت بزرگ و توانمند ایران است.

اکنون سید ابراهیم رئیسی پس از سفرهای تبلیغاتی و شعارهای زیبای دوره انتخابات، در ردای رئیس‌جمهوری به اصفهان سفر می‌کند و این روز نقطه آغاز محک خوردن توان و قصد دولت جدید برای عمل به وعده اصلی و جاری شدن دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب است. پیکر نیمه‌جان اصفهان به امید همین وعده‌ها زخم فرونشست و گلوی خسته از ریزگرد را تا امروز تحمل کرده تا شاید طبیب جدید این بار به‌جای دست‌خالی با مرهم به عیادت بیاید.

شمارش معکوس برای زمان عمل وعده‌های دولت سیزدهم مدت‌ها است که آغاز شده و مردم صبور اصفهان امیدوار هستند که در کنار مردم همه استان‌های ایران شاهد تپش دوباره زندگی در زاینده‌رود باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار