زاینده‌رود بر تمامی بخش‌های اقتصادی اصفهان تاثیرگذار است

یک فعال اقتصادی با سابقه 60 ساله در بخش صنعت معتقد است، استان اصفهان همواره در صادرات جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و سهم تولید ناخالص ملی این استان نزدیک 14 درصد است.

زاینده‌رود بر تمامی بخش‌های اقتصادی اصفهان تاثیرگذار است

اصفهان امروز: یک فعال اقتصادی با سابقه 60 ساله در بخش صنعت معتقد است، استان اصفهان همواره در صادرات جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و سهم تولید ناخالص ملی این استان نزدیک 14 درصد است. این درصد از تولید نشان می‌دهد که مدیران لایقی در بخش‌های خصوصی آن مشغول فعالیت هستند. جعفر ذره‌بینی با اشاره به اینکه استان اصفهان از جزء استان‌های سرآمد کشور شناخته می‌شود، بیان کرد: این استان در بین استان‌های کشور بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است و همواره سهم بسزایی در اقتصاد کشور داشته است به همین منظور دولت باید توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

او با بیان اینکه آب رودخانه زاینده‌رود بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، محیط زیست و کشاورزی را تحت تأثیر خود قرار داده است، اذعان کرد: در سال‌های گذشته سهم آب این رودخانه به طور کامل داده نشد و این استان به مقدار کافی از سهم آب خود برخوردار نیست به همین خاطر دولت باید اهتمام ویژه‌ای به این مسئله برای دریافت حق‌آبه زاینده‌رود داشته باشد.این فعال اقتصادی در خصوص مشکلات بخش صنعت اصفهان اظهار داشت: صنعت اصفهان نیازمند برنامه‌ریزی مدون برای آینده است. در حال حاضر صنعتگران با این شرایط نامطلوب اقتصادی پیش‌بینی درستی از آینده فعالیت خود ندارند و از وضعیت قیمت‌ها یک هفته آینده پیش روی خود خبر ندارند به همین منظور نمی‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی بر روی فعالیت تولیدی خود انجام دهند.او ادامه داد: امروزه کشورهایی که به دنبال توسعه پایدار هستند برنامه‌ریزی دقیقی از آینده اقتصادی خود دارند و برای آن برنامه‌ریزی مناسبی را انجام می‌دهند به همین دلیل در اقتصاد خود پیشرفت می‌کنند، اما تولیدکننده ما خبر ندارد که قرار است چه اتفاقی بیفتد و بدین منظور نیازمند بازنگری در سیاست‌های اقتصادی دولت هستیم.به گفته ذره‌بینی، در استان اصفهان ظرفیت نیروی انسانی و تولیدی منحصر به فردی وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها اتفاقات بزرگ اقتصادی را در کشور رقم زد اما لازمه آن ثبات قیمت در بازار است تا کارآفرینان بتوانند به افزایش تولید و صادرات فکر کنند. او خاطرنشان کرد: تا زمانی که صندلی‌های دولتی به دست اشخاص متخصص در آن نهاد قرار نگیرد ما دچار آشفتگی و تزلزل در اقتصاد خود هستیم. اقتصاد ما برای پیشرفت خود نیازمند بهره‌گیری ازظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است تا بدینوسیله بتوان جوانان متخصص را به اقتصاد وارد ساخت و صنعت را به روز کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار