ایجاد مدارس کارآفرین از ضرورت‌های کشور

استاندار اصفهان گفت: یکی از ضرورت‌های رفع موانع و مشکلات فعلی کشور به‌ویژه در مقوله اقتصاد و اشتغال، ایجاد مدارس کارآفرین است.

اصفهان امروز:

عباس رضایی در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کارآفرینی و تولید کارآفرین به معنای ایجاد تغییر، تحول و پویایی و به‌نوعی منشاء اثر بودن است .

او بر ضرورت تحول در نظام آموزش عادی و عالی تأکید کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی ممکن خواهد شد که از کاروان پیشرفت علمی عقب نمانیم و این مهم زمانی ممکن خواهد شد که نظام آموزش و پژوهش ما متحول شود .

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ‌گاه با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در توسعه علمی و پایدار کشور موفق شویم و بر این اساس باید کارآفرینی به‌عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی جدی گرفته شود .

او همچنین یکی از مشکلات بزرگ و حلقه‌های گمشده نظام آموزش عادی و عالی کشور را نبود نیازسنجی در تعداد و نوع رشته‌های تحصیلی و گستره آن عنوان کرد .

رضایی تأکید کرد: بارها در شورای آموزش‌وپرورش تأکید شده که اصفهان باید در ارائه مدل‌های مختلف آموزشی الگو و سرآمد باشد .

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان نیز در این کنفرانس گفت: آموزش‌های مهارتی در آموزش‌وپرورش با واقعیت‌های کار و ابتکار، مهارت‌های زندگی، تضمین آینده و قطع وابستگی‌های ویرانگر پیوند خورده است .

محمد اعتدادی، گسترش مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی را یکی از تأکیدات سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده هرگونه کمک معنوی برای ایجاد این نوع مدارس است .

رئیس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین هم گفت: در شرایط کنونی یکی از نیازهای مهم و اساسی نظام آموزشی توجه ویژه به مدارس کارآفرین است زیرا این مهم به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی، حس مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس و ریسک‌پذیری در دانش آموزان است .

مجتبی ملااحمدی در دومین کنفرانس ملی «مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه‌ریزی درسی و با بررسی نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کارکردی» در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: محور اصلی مدارس کارآفرین بر مبنای ایجاد انگیزه و نگرش کارآفرینی است و به دنبال آن مهارت‌آموزی نیز خودبه‌خود به وجود می‌آید .

او ایجاد این مدارس را راهکاری مهم برای رفع مشکلات جامعه از جمله اشتغال برشمرد و گفت: زمینه‌سازی مهارت آموزش و اشتغال از مدارس کارآفرینی آغاز می‌شود .

او ایده ایجاد این مدارس را پس از تحقیقات چهار ساله در نظام آموزشی بسیاری از کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: بر این اساس سال گذشته مجوز لازم برای ایجاد مدارس کارآفرینی از وزارت آموزش‌وپرورش صادر شد .

ملااحمدی افزود: در این راستا نیاز است تا طرح جامع توسعه مدارس کارآفرین در کنار سند تحول بنیادین قرار بگیرد تا تأثیرات و پیامدهای مثبت و مؤثر خود را به‌طور کامل نمایان کند .

دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه‌ریزی درسی و با بررسی نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کارکردی و با حضور اساتید و صاحب‌نظران به مدت یک روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

محورهای این کنفرانس شامل فلسفه کارآفرینی در برنامه درسی دوره پیش‌دبستانی و دبستان، اهداف مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درس، محتوای مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درسی و مبانی جامعه‌شناختی برنامه درسی کارآفرین پیش‌دبستانی و دبستان، مدل‌های غنی‌سازی برنامه درسی کارآفرین و جایگاه خانواده در برنامه درسی کارآفرین در دوره پیش‌دبستانی و دبستان است .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار