گسترش فعالیت‌های فولاد مبارکه با افزایش سرمایه

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

احمدرضا منزه:

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. در این مجمع که با حضور حدود 63 درصدی سهام‌داران برگزار شد، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت مجموعه بزرگ فولاد مبارکه شاهد افزایش میزان تولید محصولات مختلف در این مجموعه هستیم.

حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در هشت‌ماهه نخست امسال با تولید بیش از ٥ میلیون تن فولاد سهم حدود 40 درصدی بازار کشور را در دست دارد، اظهار کرد: در این مدت گروه فولاد مبارکه با تولید ٦ میلیون و ٢٨٠ هزار تن، سهم ۴۶ درصدی بازار را به خود اختصاص داده است.

او افزود: تولید فولاد مبارکه در ٩ ماه امسال با افزایش ٧٥٠ هزار تن، به بیش از ٥ میلیون و ۹۷2 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: در 9 ماهه سال جاری بیش از پنج میلیون و 752 هزار تن انواع محصولات فولاد مبارکه به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 600 هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت: درآمد به دست آمده از فروش محصولات فولاد مبارکه در 9 ماهه نخست سال جاری در حدود 29 هزار و 600 میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

عظیمیان اضافه کرد: سود ناخالص شرکت فولاد مبارکه در 6 ماه نخست سال جاری با 125 درصد رشد به 10 هزار و 400 میلیارد تومان رسید، سود عملیاتی این شرکت نیز با رشد 99 درصدی به 9 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در نهایت سود خالص فولاد مبارکه در همین مدت با رشد 82 درصدی به هشت هزار و 140 میلیارد تومان رسید.

او گفت: برای پیشبرد بهتر اهداف و انجام طرح‌های توسعه‌ای لازم است افزایش سرمایه از 13 هزار میلیارد تومان به 20 هزار و 900 میلیارد تومان انجام شود، تمامی مقدمات این کار را انجام دادیم و مراحل قانونی سپری شد تا سهامداران در این خصوص بتوانند با خیال آسوده اقدام کنند، اگر با این افزایش سرمایه موافقت شود بسیاری از امور با سرعت بهتری پیش خواهد رفت و به تحقق اهداف عالی شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل فولاد شرکت مبارکه در خصوص افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته، اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه ۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به مجمع پیشنهاد داد که در نظر دارد یک هزار و 100 میلیارد تومان برای مخارج سرمایه‌ای بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا، ۶۴۸ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی، ۲۴۷ میلیارد تومان برای تملک سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در نظر بگیرد، همچنین رقم ۶ هزار میلیارد تومان برای تأمین الکترود گرافیتی فولاد هزینه شده است .

او با بیان اینکه الکترود گرافیتی موردنیاز فولاد مبارکه یک کالای تحریمی است، تأکید کرد: فولاد مبارکه به منظور تأمین الکترود گرافیتی برای سه سال آتی اقدام به برنامه‌ریزی نموده است .

عظیمیان تصریح کرد: این اقدام فولاد مبارکه در تأمین با ثبات الکترود گرافیتی، موجب کاهش قیمت این محصول در کشور شده است .

او با بیان اینکه افزایش سرمایه فولاد مبارکه موجب اصلاح ساختار مالی و قدرت بیشتر فولاد مبارکه برای حضور در بازار سرمایه می‌شود، اظهار کرد: این اقدام موجب تقویت بنیه فولاد مبارکه خواهد شد .

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: علاوه بر تأمین الکترود گرافیتی، برخی مواد مصرفی دیگر فولاد مبارکه از خارج وارد می‌شود که با تدابیر صورت گرفته، چالشی برای تأمین این محصولات نخواهیم داشت.

او افزود: با توجه به اتفاقات چند روز اخیر شاهد رفتارهای هیجانی در بازار بورس هستیم، اما خوشبختانه با اقدامات مناسبی که شکل گرفته همواره به دنبال افزایش ارزش سهام فولاد مبارکه در بازار بورس هستیم، سهام این شرکت از ارزش بالایی برخوردار است و تلاش می‌کنیم روزبه‌روز بر ارزش آن افزوده شود.

عظیمیان یادآور شد: طی شش ماه نخست امسال سود هر سهم فولاد مبارکه با ۸۲ درصد افزایش از ۳۴ تومان و سه ریال به ۶۲ تومان و ۶ ریال رسیده است .

او تصریح کرد: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه با ثبت ارزش بازاری ۷۴۳ هزار میلیارد ریالی، به لحاظ ارزش بازار بعد از پتروشیمی خلیج‌فارس، در مقام دوم بازار بورس قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: میزان بازده سهام فولاد مبارکه در دو سال 293 درصد، یک‌ساله 130 درصد، 6 ماهه حدود 42 درصد و از ابتدای سال تاکنون 74 درصد بوده است که نسبت به بازارهایی همچون ارز و طلا نیز از سوددهی بهتر و مناسب‌تری برخوردار است.

او گفت: بازار فروش محصولات فولاد مبارکه بسیار داغ است، ما مشتریان زیادی داریم و محصولاتمان را به مشتریان مختلف عرضه می‌کنیم.

عظیمیان تصریح کرد: احداث واحد نورد گرم 2 فولاد مبارکه اقدامی بسیار مهم است که می‌تواند به پیشبرد بهتر اهداف و متوازن‌سازی تولید کمک شایانی داشته باشد، خوشبختانه اقداماتی در جهت احداث این پروژه در حال انجام است و امیدواریم در آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها در این بخش باشیم. این پروژه می‌تواند روزانه 7 میلیون یورو سودآوری داشته باشد و تمامی سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی این طرح طی دو سال بازمی‌گردد، درمجموع این پروژه بسیار سودآور و مناسب خواهد بود.

او در خصوص تغییر سال مالی نیز گفت: تغییر در سال مالی می‌تواند به شرکت این کمک را داشته باشد که هماهنگی بیشتری با نهادهای مختلف شکل گیرد به‌خصوص اینکه فولاد مبارکه زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که نیاز است در خصوص ارائه صورت‌های مالی هماهنگی‌های مناسبی بین همه این زیرمجموعه‌ها وجود داشته باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: امیدواریم طی چند ماه آینده واحد کنستانتره سنگان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، فعالیت این واحد به بهبود روند فعالیت و رفع برخی مسائل کمک می‌کند.

او در خصوص ترور سردار سلیمانی نیز گفت: متأسفانه دولت آمریکا با این اقدام بار دیگر تروریسم دولتی را به جهان نشان داد، این اقدام ناپسند محکوم است و باعث ایجاد تنفر بیشتر نسبت به آمریکای جنایتکار شد.

در ادامه این جلسه سهامداران فولاد مبارکه با افزایش سرمایه این شرکت از 13 هزار میلیارد تومان به 20 هزار و 900 میلیارد تومان موافقت کردند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار