بپا سوسکت نکنند!

«سوسکی» یک بازی روانشناسانه است که بیشتر با زبان بدن سر و کار دارد و می خواهد شما تشخیص دهید که چه کسی بلوف میزند و چه کی راست می گوید.

بپا سوسکت نکنند!

«سوسکی» یک بازی روانشناسانه است که بیشتر با زبان بدن سر و کار دارد و می خواهد شما تشخیص دهید که چه کسی بلوف میزند و چه کی راست می گوید.



به گزارش فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.
این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد، اما خیلی ها نمی دانند که کلافگی روزهای قرنطینه را چگونه جبران کنند.
بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برای‌تان بسازد.
معرفی بازی سوسکی
سوسکی یک بازی کارتی دورهمی و سریع است برای 8 سال به بالاست که در آن بازیکنان که بین 2 تا 6 نفر هستند تلاش می‌کنند تا با بلوف زدن، کارت‌های بازی که شامل جانورانی همچون سوسک و موش و مگس و موجودات موذی دیگر می‌شوند را به یکدیگر بیندازند.
نکته‌ بسیار جذاب در این بازی این است که بازی برنده ندارد بلکه تنها یک نفر بازنده دارد که بقیه می‌توانند او را با انگشت به یکدیگر نشان داده و با او شوخی کنند.

محتویات جعبه بازی سوسکی چیست؟
این بازی که توسط نشر نهالک منتشر شده و در دسته بازی های فکری با قیمت 33 هزار تومان به فروش می رسد، شامل راهنمای بازی، ۶ کارت راهنما و ۶۴ کارت تصویری از ۸ جانور چندش‌آور است که هر کس ۴ کارت از یکی از آن‌ها را جمع کند بازنده می‌شود.
هر بازیکن سعی می کند کارت های بیشتری را به دیگر بازیکنان تحمیل کند، این کار به این صورت انجام می شود که بازیکن یکی از کارت هایش را به پشت، جلوی هر بازیکنی که می خواهد می گذارد و ادعا می کند که فلان جانور است.
بازیکن مقابل باید تصمیم بگیرد که چالش او را بپذیرد، یعنی اعلام کند درست می گوید یا غلط یا اینکه نگاهی به کارت بیندازد و آن را جلوی بازیکن دیگری بگذارد و باز هم ادعا کند که همان جانور است یا جانور دیگری، در نهایت بازیکنی که اشتباه کند کارت را جلوی خودش می گذارد.

اولین بازیکنی که 4 کارت از یک جانور جلویش رو شود یا اینکه کارت های دستش تمام شود، بازنده بوده و بقیه بازیکنان برنده محسوب می شوند.
نحوه چیدن بازی چگونه است؟
برای چیدن بازی باید ابتدا همه 64 کارت را بُر بزنید و به شکلی که تصویر آنها دیده نشود بین بازیکنان تقسیم کنید، بازیکنی که از همه بزرگتر است باید بازی را شروع کند، یک کارت از دستش انتخاب کند و آن را به پشت، طوری که تصویر جانور معلوم نباشد جلوی بازیکن دیگری به انتخاب خودش بگذارد و با صدای بلندنام یکی از جانوران موذی مثلاً «سوسک» را بگوید.
در بازی 2نفره، بعد از بُر زدن و قبل از تقسیم کارت ها، باید 10 کارت از دسته کارت ها بدون اینکه به تصویر آن نگاه شود جدا شده و بیرون گذاشته شود تا بازیکنان دقیقاً ندانند که کدام یک از جانورها در بازی هستند.

اگر به صورت 2 نفره بازی می کنید باید بدانید بازیکنی برنده محسوب می شود که 5 کارت از یک نوع جانور را جلوی خودش داشته باشد یا اینکه برای شروع دور جدید هیچ کارتی در دست نداشته باشد.
«سوسکی» یک بازی روانشناسانه است که بیشتر با زبان بدن سر و کار دارد و می خواهد شما تشخیص دهید که چه کسی بلوف میزند و چه کی راست می گوید، این بازی زمانی جذابیت اصلی خود را نشان می دهد که شما هم تیمی های پایه و باحال داشته باشید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار