رویداد ساعت زمین اصفهان بصورت خانگی برگزار می‌شود

برنامه ساعت زمین اصفهان که هر ساله با حضور شهروندان در اماکن تاریخی برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت خانگی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هرچند این روزها برخی روشنایی‌های معمول شهر خاموش است ولی به رسم هر سال در اصفهان این بار عمارت تاریخی ‎عالی‌قاپو واقع در میدان تاریخی و جهانی نقش‌جهان به احترام زمین برای یک ساعت خاموش می‌شود.
ایمان حجتی ادامه داد: برنامه امسال بدون حضور شهروندان در محل خاموشی ولی با مشارکت آنان از خانه و با خاموش کردن یک ساعته برخی از چراغ‌ها و همراهی کردن با سایر مردم انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال همزمان با این رویداد جهانی، مسابقه محیط زیستی از منزل در ۲ بخش عکس و متن برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند بهترین جمله در مورد احترام به زمین، قول به زمین برای حفظ محیط زیست و بهترین عکس در خانه با رویکرد کاهش مصرف انرژی همزمان با رویداد ساعت زمین مانند شام خوردن با نور شمع، مطالعه با نور شمع، استفاده از وسایل بازیافتی در خانه، تماشای فیلم محیط‌زیستی و هر آنچه نشانه‌ای از صرفه جویی در مصرف انرژی و احترام به طبیعت دارد را با هشتگ #ساعت_زمین۹۹ منتشر کنند.
برنامه ساعت زمین رویداد نمادینی است به ابتکار صندوق جهانی حمایت از محیط زیست زمین برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی از استرالیا آغاز شد و در آن بنیاد جهانی طبیعت ۲.۲ میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.
پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن،‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.
همچنین از آن پس تاکنون کشورهای مختلف از جمله ایران به این کنوانسیون پیوسته‌اند.
در این سنت سالانه افراد سراسر جهان به مدت یک ساعت (ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰) بعد از ظهر سی ‌ام مارس، چراغ ‌ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی‌ بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند و تمام افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است.
بنیاد جهانی طبیعت بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در سوئیس تاسیس شد.
تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنین زمین مورد نیاز است، مشارکت کنندگان در رویداد ساعت زمین با این اقدام نمادین و تشویقی آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار