توصیه های سازمان سنجش: روز کنکور چگونه باشیم؟

سازمان سنجش در آخرين روز باقي مانده تا برگزاري آزمون سراسري ،به کنکوري‌ها توصيه مي‌کند که روز قبل از آزمون را به استراحت و تفريح بپردازيد و در اين هنگام، ديگر مطالعه را کنار بگذاريد، زيرا در اين ساعات آخر، مطالعه فقط استرس شما را بيشتر مي‌کند و هيچ ثمري برايتان نخواهد داشت.

سازمان سنجش در آخرين روز باقي مانده تا برگزاري آزمون سراسري ، به کنکوري‌ها توصيه مي‌کند که روز قبل از آزمون را به استراحت و تفريح بپردازيد و در اين هنگام، ديگر مطالعه را کنار بگذاريد، زيرا در اين ساعات آخر، مطالعه فقط استرس شما را بيشتر مي‌کند و هيچ ثمري برايتان نخواهد داشت.
بنابراين در اين روز به شناسايي دقيق‌ و کامل حوزه امتحاني خود بپردازيد، براي انجام اين کار بهتر است که به شناسايي حوزه امتحاني‌تان از روي نقشه شهر يا منطقه محل سکونتتان اکتفا نکنيد، به ويژه در شهرهاي بزرگ يا بسيار بزرگ مانند تهران، به خودتان زحمت داده و با حرکت به سوي حوزه آزمون خود، شخصا به شناسايي مسير رفت و آمد و همين‌طور خطوط تاکسيراني، اتوبوسراني و ... بپردازيد تا فردا هنگام خروج از خانه با خاطري آسوده به سمت محل برگزاري کنکور حرکت کنيد.
سعي کنيد که در اين يک روز باقي مانده تا کنکور، اوقات خود را در کنار خانواده سپري کرده و در اين کانون گرم، آرامش لازم براي حضور در جلسه آزمون سراسري را براي خود فراهم کنيد.
از پناه بردن به افکار وسواس‌گونه راجع به همه چيز به ويژه موفق شدن يا نشدن در آزمون سراسري به شدت پرهيز کنيد. مراقب باشيد که براي موفقيت در آزمون فردا به فکري باز و ذهني پويا و پرنشاط نياز داريد، پس آن را پريشان نکنيد.
شب کنکور حتما غذاي کافي اما سبک بخوريد و از خوردن غذاهايي که تابحال نخورده‌ايد يا آن دسته از غذاهايي که داراي چربي زياد و ميزان نشاسته بالايي هستند، خودداري کنيد، زيرا صبح آزمون معده شما سنگين خواهد بود و چه بسا در عملکردتان سرجلسه کنکور تاثير منفي داشته باشد، همچنين از مصرف مواد کافئين‌دار که موجب بالا رفتن اضطراب مي‌شود، خودداري کنيد، همچنين شب کنکور زودتر از شب‌هاي پيش از آن و به اندازه کافي بخوابيد تا سر جلسه آزمون خواب‌آلود نباشيد.
روز آزمون سراسري چگونه باشيم؟
- صبح روز آزمون حداقل يکي دو ساعت زودتر از روزهاي قبل از خواب برخيزيد.
- براي بيدار شدن بي‌دغدغه از خواب،‌ مي‌توانيد به يکي از اعضاي خانواده بسپاريد که شما را بيدار کند تا آن که نگران شنيدن زنگ ساعت باشيد.
- اگر به استحمام روزانه عادت داريد، حتما قبل از خوردن صبحانه و خروج از خانه، براي شروع يک صبح با نشاط، اين کار را انجام دهيد.
- صبحانه‌تان را که بايد شامل مواد مغذي و قندي مثل مربا، کره و عسل باشد، به طور کامل ميل کنيد تا از جهت خون‌رساني به قواي فکري شما در جلسه آزمون خللي ايجاد نشود.
- وسايلي که در روز برگزاري آزمون بايد به همراه خود داشته باشيد، شامل شناسنامه يا کارت ملي عکس‌دار، کارت ورود به جلسه، مداد مشکي نرم به تعداد کافي، پاک‌کن و تراش است، ضمنا از بردن وسايلي چون تلفن همراه يا ماشين حساب و ... خودداري کنيد.
- يک بطري متوسط آب يا آبميوه شيرين با خود به جلسه آزمون ببريد تا هنگام تشنگي يا افت فشار خون از آنها استفاده کنيد.
- با کفش و لباس مناسب، راحت و خنک در جلسه آزمون حضور يابيد.
- يک ساعت پيش از آغاز آزمون، در حوزه امتحاني خود حضور پيدا کنيد و احتمال بروز ايجاد مشکلاتي در مسير حوزه امتحاني چون ترافيک و ... را در نظر بگيريد.
- آزمون خود را با ياد خدا آغاز کنيد و براي آرامش به او پناه ببريد.
- پرسش‌ها را به دقت بخوانيد و سپس به انتخاب «درست‌ترين» ‌گزينه هر پرسش بپردازيد.
- مواظب باشيد که اگر پاسخ سوالي را نمي‌دانستيد، به طور حدسي و تصادفي به انتخاب يکي از چهار گزينه نپردازيد، زيرا در صورت انتخاب پاسخ غلط، نمره منفي برايتان منظور خواهد شد، همچنين که اگر به سوالي پاسخ نداده‌ايد، در پاسخنامه اشتباها در جاي سوال قبلي که به آن پاسخ نداده‌ايد، گزينه‌اي را سياه نکنيد، بلکه کنار شماره سوال در پاسخنامه علامت بگذاريد تا دچار اشتباه نشويد.
- وقت لازم براي پاسخ به هر سوالي را در نظر داشته باشيد و سعي کنيد با پاسخ به پرسش‌هاي آسان‌تر در آغاز، زماني را براي پاسخ دادن به پرسش‌هاي دشوار پس‌انداز کنيد و در آخر به حل سوالات دشوارتر بپردازيد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار