احیا دولتخانه صفویه به توسعه گردشگری کمک می کند

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: احیا دولتخانه صفویه توسعه گردشگری، رونق کسب و کار و پویایی شهر را به دنبال دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: احیا دولتخانه صفویه توسعه گردشگری، رونق کسب و کار و پویایی شهر را به دنبال دارد.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولتخانه صفوی حد فاصل میدان امام (ره) تا محور چهار باغ بوده و یکی از نقاط کنونی محور تاریخی فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود که حفظ و احیاء این محور ضروری است.
وی عنوان کرد: پیاده راه سازی میدان امام خمینی(ره) و خیابان های منتهی به میدان شامل خیابان های سپه و حافظ، پیاده راه سازی محور چهارباغ عباسی و احیاء بازارچه ها از جمله پروژه های محدوده دولتخانه صفویه است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه در دولتخانه صفوی در دست انجام است، اضافه کرد: با اجرای طرح دولتخانه صفوی، وضعیت موجود این محدوده بر اساس مدارک و مستندات تاریخی با حال و هوای اصفهان قدیم ساماندهی می شود.
جعفری گفت: در این راستا طرح احیای دولتخانه صفوی در قالب ۲۳ کیلومتر پیاده راه سازی چهارباغ و خیابان های منتهی به میدان نقش جهان از جمله خیابان حافظ به همراه احیای ۵۴ اثر تاریخی در دستور کار است.
وی هدف از احیا دولتخانه صفوی را تقویت هویت شهر تاریخی اصفهان و رونق کسب وکار افراد و در راستای پویایی شهر اصفهان دانست و گفت: احیا دولتخانه صفوی موجب تحرک اجتماعی و افزایش جذب گردشگر بیش از گذشته خواهد شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار