تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای حج

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج امسال کاملاً طبیعی پیش می‌رود.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج امسال کاملاً طبیعی پیش می‌رود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با سعودی‌ها مبنی بر تضمین امنیت و آرامش حجاج ایرانی، گفت: صداهایی که در برخی از شبکه‌ها مبنی بر اینکه حج امسال تعطیل خواهد شد و یا امنیت تضمین‌شده نیست، ایجاد شد که باید بگویم این‌ها مسائلی است که از روی مبانی منطقی گفته نشده و دارای هیچ عقبه فکری و مدیریتی نیست. وی افزود: مشکلی در صدور ویزا برای 10 نفر از دیپلمات‌ها در سرکنسولگری ما ایجاد شده بود که قرار است این‌ها طی روزهای آینده به عربستان بروند و مقدمات حضور حجاج را فراهم کنند که برخی از مسئولان ما از این عدم صدور ویزا احتمال داده بودند که حج امسال تعطیل خواهد شد، درصورتی‌که چنین چیزی نیست و مشکل حل‌شده و هیچ مشکلی برای اعزام حجاج وجود ندارد. رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون سعودی‌ها به‌تمامی وعده‌هایی که در قرارداد حج امسال داده‌اند، عمل کرده‌اند و کمترین بی‌مهری و کم‌لطفی نداشته‌اند، اظهار داشت: ما فعلاً از آن‌ها بی‌مهری ندیده‌ایم و همه قرارداد تفاهم‌نامه اجراشده و همه مقدمات هم برای اعزام حجاج فراهم‌شده است. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار شده شورای عالی امنیت ملی در فرآیند حج امسال ورود کند، اگر اتفاق، تصمیم و تدبیر جدیدی در رابطه با حج صورت گیرد باید از ناحیه این شورا باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار