یارانه نمایشگاهی هر غرفه‌دار امسال حداکثر ۲۰ میلیون تومان تعیین شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان گفت: با تصمیم سازمان توسعه تجارت، در سال ۹۶ یارانه نمایشگاهی به ازای هر غرفه دار و مشارکت کننده در نمایشگاه، حداکثر ۲۰ میلیون تومان تعیین شد که این رقم طی ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان گفت: با تصمیم سازمان توسعه تجارت، در سال ۹۶ یارانه نمایشگاهی به ازای هر غرفه دار و مشارکت کننده در نمایشگاه، حداکثر ۲۰ میلیون تومان تعیین شد که این رقم طی ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول محققیان ظهر امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان اصفهان، اظهار داشت: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی تعدادی از نمایشگاه‌های اصفهان برون‌سپاری شده است و سومین نمایشگاه بین‌المللی سیمان، معدن، صنایع، فرآوری، مواد معدنی و خدمات وابسته از این دست بوده که توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه بر میزان صادرات، بیان داشت: نهادهای دولتی و اتاق بازرگانی می‌توانند تیم‌های خارجی را به نمایشگاه بیاورد و بازارهای جدیدی برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان پیرامون سوالی مبنی بر یارانه نمایشگاهی مشارکت کنندگان، بیان داشت: در بودجه سال ۹۵، یارانه نمایشگاهی از سوی سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی ساماندهی نمایشگاه ها، برای هر غرفه دار حداکثر ۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت نمایشگاه نیز این یارانه را پرداخت کرد، گفت: یارانه نمایشگاهی سال ۹۵، بعد از پنج سال قطعی این هزینه دوباره برقرار شده بود.

محققیان افزود: در سال ۹۶ نیز یارانه نمایشگاهی به ازای هر غرفه دار و مشارکت کننده در نمایشگاه حداکثر ۲۰ میلیون تومان تعیین شد که این رقم طی ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان، از نگاه وزارت صنعت و سازمان توسعه و تجارت، نمایشگاه ها نقطه شروع توسعه صادرات و تجارت هستند.

وی همچنین در ادامه پیرامون ذی نفعان نمایشگاه سیمان به عنوان نمایشگاهی فوق تخصصی، بیان داشت: از یک سو کارخانه داران که نیازمند دانش فنی و خدمات هستند و از سوی دیگر صادرکنندگان برای دستیابی و آشنایی با بازارهای هدف ذی نفعان نمایشگاه هستند.

محققیان با تاکید بر اینکه نماشگاه اهداف دو گروه را جامه عمل می پوشاند، گفت: اگر اتاق بازرگانی کمک کند و ما بتوانیم بازدیدکنندگانی را به عنوان خریدار، وارد نمایشگاه کنیم توان غرفه داران را می توانیم افزایش دهیم و در نهایت زمینه ساز توسعه صادرات شویم.

وی با اشاره به اینکه رسالت نمایشگاه، شناسایی بازارهای جهانی و ایجاد بازارهای جدید است، بیان داشت: بازاریابی در شرایط کنونی اقتصاد برای تولیدکنندگان بسیار سخت استا بنابراین اتاق بازرگانی در این خصوص باید کمک رسان باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان همچنین با بیان اینکه یکی از چالش های مهم واحدهای تولیدی ما در اقتصاد، اتکا و توکل بر بازارهای داخلی است، گفت: این مشکل تمام صنایع ماست و امکان دارد در برهه ای از زمان بازارهای داخلی اشباع و دچار افت شود.

وی در پایان پیرامون میزان پیشرفت پروژه نمایشگاه اصفهان، بیان داشت: سه کارفرما به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و با وجود برخی مسائل مالی این پروژه تعطیل نشده و در حال اجرا است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار