تماس‌ها برای زنان کارتن خواب در اصفهان بسیار زیاد است

مدیرعامل "انجمن پایان کارت خوابی امید" گفت: تعداد تماس‌ها برای زنان کارتن خواب در اصفهان بسیار زیاد است اما هنوز در مورد تامین امنیت مکانی که معرفی کرده‌ام صحبتی نشده، گرمخانه زنان نیازمند امنیت بیشتری نسبت به مردان است.

مدیرعامل "انجمن پایان کارت خوابی امید" گفت: تعداد تماس‌ها برای زنان کارتن خواب در اصفهان بسیار زیاد است اما هنوز در مورد تامین امنیت مکانی که معرفی کرده‌ام صحبتی نشده، گرمخانه زنان نیازمند امنیت بیشتری نسبت به مردان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان محسن انصاری در بازدید شماري از مسئولان اصفهان از گرمخانه "انجمن پایان کارت خوابی امید" اظهار کرد: تلاش براي ایجاد چنین مکانی از زمستاني آغاز شد که با شماري از مسئولان به بیاباني نزدیک شهر اصفهان رفتيم كه تعدادی کارتن خواب از سرما تلف شده بودند.

وی در حالی که از مسئولان استانی و شهری شدیدا گله مند بود، گفت: چرا هیچ کمکی حتی انسان دوستانه برای گرمخانه‌ای که می‌تواند کمک به هم نوع خود محسوب شود نمی‌کنند، امروز آنهایی که در این گرمخانه هستند 90 درصد شناسایی شده‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها دفترچه بیمه دارند، اما تعداد بسیاری از آن‌ها کارت ملی، شناسنامه ندارند و به واسطه آن هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل "انجمن پایان کارت خوابی امید" با اشاره به این موضوع که هیچ ارگانی در استان حتی یک پرس غذا هم به این گرمخانه کمک نکرده است، ادامه داد: در این گرمخانه بیماری‌های سختی وجود دارد و علاوه بر آن تعدادي از ساكنان هپاتیت و HIV دارند؛ همین امروز سه نفر از کارتن خواب‌ها در بیمارستان الزهرا (س) در حال درمان هستند، اما همه اینها با هزینه شخصی است و نه دانشگاه علوم پزشکی و نه ارگان دیگری دست یاری نمی‌دهد.

انصاری با بیان اینکه اگر به داد کارتن خواب‌ها نرسیم هرکدام یک آسیب جدی و یک معضل اجتماعی خواهند شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 300 نفر را در این گرمخانه پذیرش کرده‌ایم که 200 مورد بهبود یافته و رفته‌اند؛ ما نیازمند حمایت هستیم؛ برخی ارگان‌ها جدا باید وارد میدان شوند گاهی در اين گرمخانه از حداقل‌های امکانات هم برخوردار نمی‌شویم چون ارگان‌ها دست یاری نمی‌دهند.

وی با تاکید بر این موضوع که این انجمن کمک مالی هم نمی‌خواهد، اما حداقل ارگان‌ها تسهیل کنند و شرایط را برای ما فراهم کنند تا این راه را ادامه دهیم، تصریح کرد: چرا امروز شهردار اصفهان نیامده است؟ شهرداری چندین بار قول تامين يك زمین را داده است؛ بيش از 100 بار به ارگان‌های مختلف نامه نگاری کرده‌ام.

مدیرعامل "انجمن پایان کارت خوابی امید" گفت: ایجاد گرمخانه وظیفه شهرداری است و این مهم در قانون آمده است، اما سوال اینجاست که چرا در اصفهان در خصوص این موضوع شهرداری جلو نمی‌آید؟ من حاضرم این مکان را تحویل شهرداری و بهزیستی بدهم اما باز هم کسی جلو نیامده است.

انصاری خاطرنشان کرد: در مورد گرمخانه زنان نیز می‌خواهم وارد شوم به دلیل اینکه تعداد تماس‌ها برای زنان کارتن خواب در اصفهان بسیار زیاد است ولی هنوز در مورد تامین امنیت مکانی که معرفی کرده‌ام صحبتی نشده، گرمخانه زنان نیازمند امنیت بیشتری نسبت به مردان است من اگر درد و دل می‌کنم می‌خواهم همه میان گود بیایند و یا علی (ع) بگویند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار