آزمون آسیایی و سرنوشت ساز کولاکوویچ

مسابقات والیبال انتخابی قهرمان جهان ۲۰۱۸ از امروز به میزبانی اردبیل و با حضور پنج تیم برگزار می شود.به گزارش ورزش سه، نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی والیبال جهان در سال ۲۰۱۸ از ۱۹ شهریورماه تا هشتم مهرماه سال ۹۷ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

مسابقات والیبال انتخابی قهرمان جهان ۲۰۱۸ از امروز به میزبانی اردبیل و با حضور پنج تیم برگزار می شود.به گزارش ورزش سه، نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی والیبال جهان در سال ۲۰۱۸ از ۱۹ شهریورماه تا هشتم مهرماه سال ۹۷ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود. در همین راستا کنفدراسیون والیبال آسیا تصمیم گرفت چهار سهمیه ای که به این قاره تعلق دارد را با برگزاری دو دوره مسابقات گروهی در دو کشور تقسیم کند. یک دوره انتخابی با حضور پنج تیم در کشور استرالیا انجام شد که ژاپن و کشور میزبان توانستند مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند. حالا هم نوبت به پنج تیم دیگر رسیده که در ایران برای رسیدن به بالاترین سطح رقابت های والیبال در جهان تلاش کنند.

اردبیل میزبان چهار تیم خارجی
با تصمیم AVC شهر اردبیل و سالن حسین رضازاده میزبان ایران و چهار تیم خارجی شده تا دو تیم دیگر صعود کننده به مسابقات قهرمانی جهان مشخص شوند. این مسابقات از فردا آغاز خواهد شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، به شکلی که هر تیم یک بار در طول این تورنمنت استراحت دارد. ایران،‌ چین، کره جنوبی، قطر و قزاقستان تیم هایی هستند که به اردبیل سفر کردند و از امروز کار خود را در این تورنمنت حساس آغاز می کنند، اگرچه شاگردان کولاکوویچ در روز نخست مسابقات استراحت دارند.

تشویق شش هزار نفری
مسئولان فدراسیون والیبال که قصد داشتند با معرفی اردبیل به عنوان میزبان این مسابقات والیبال را از حالت تک قطبی درآورند و میزبانی را به شهرستان ها ببرند، روی تشویق شش هزار نفری مردم اردبیل حساب باز کرده اند. سالن حسین رضازاده این شهر شش هزار ظرفیت دارد و بلندقامتان ایرانی انتظار دارند در هر چهار بازی تمام سکوها پر شده و بتوانند به نحو احسن از میزبانی خود استفاده کنند.

آزمایش بزرگ کولاکوویچ
بعد از نتایج نسبتا ضعیف تیم ملی در لیگ جهانی ۲۰۱۷ همراه با ایگور کولاکوویچ حالا از این مربی مونته نگرویی انتظار می رود حداقل در سطح آسیا مثل چند سال اخیر تیم ملی ایران را در سطح بالایی نگه دارد و به تیم های دیگر قاره کهن باج ندهد. قطر و قزاقستان را نمی توان خطر جدی برای والیبال ایران در بازی های رودر رو دانست؛ اما کره جنوبی و چین همواره جزو کشورهای صاحب امتیاز در والیبال آسیا محسوب می شوند و نمی توان آنها را نادیده گرفت. رائول لوزانو، سرمربی ایران در المپیک ۲۰۱۶ حالا هدایت چینی ها را برعهده گرفته و درصدد کسب یک افتخار بزرگ در این کشور است. همچنین کره جنوبی را نمی توان به هیچ وجه دست کم گرفت. در حالی که فدراسیون والیبال تیم اصلی را به رقابت های کاپ آسیا اعزام نکرد، حالا باید نشست و دید که بلندقامتان ایرانی برای کسب مجوز رقابت های قهرمانی جهان چقدر به دردسر می افتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار