موفقیت نرم افزار «بازار کتاب» اصفهان در جشنواره ملی وب ایران

موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در جشنواره ملی وب و موبایل ایران با ارائه نرم افزار «بازار کتاب» به عنوان برگزیده مردمی انتخاب شد.

موفقیت نرم افزار «بازار کتاب» اصفهان در جشنواره ملی وب ایران

به گزارش ایمنا، این روزها با آمدن تکنولوژی به سبد خانواده ها فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب هم به نوعی الکترونیکی شده و در این بین بسیاری تلاش کرده اند تا با تهیه و ساخت نرم افزارهای جامعی بتوانند این فرهنگ را در بین مردم با وجود این تکنولوژی نهادینه کنند.
در این میان گروهی از جوانان و دغدغه مندان این حوزه در اصفهان در تلاش هستند تا با مطالعه و تحقیقات فراوان و در قالب موسسه تحقیقات رایانه ای به این موفقیت دست پیدا کنند.
این موسسه توانسته با ساخت نرم افزار موبایلی «بازار کتاب » توجه مخاطبان بیشماری را به خود جلب نماید و علاوه بر کسب عنوان برترین نرم افزار در حوزه کتاب در سال 94 ،این بار نیز برای دومین سال پیاپی با اصلاحات ویژه این مقبولیت را مجددا کسب و در جشنواره ملی وب و موبایل ایران و در بخش مردمی عنوان برگزیده جشنواره را در گروه کتاب و مراجع کسب نماید.
حجت الاسلام سید مجید نبوی مدیر این موسسه در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: اختتامیه نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران توسط انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی با همکاری سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی همزمان با کنفرانس وب و موبایل ایران برگزار می گردد.
وی بیان داشت: این جشنواره در چهار سال گذشته با استقبال چشمگیر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و موبایل روبرو شده و در برگزاری این جشنواره سخنرانی ها و میزگردهای مباحثه با حضور کارآفرینان موفق و چهره های برجسته حول موضوعات داغ روز برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده که مدیران محتوا و رسانه های اجتماعی نیز از این جمله هستند.
وی با بیان اینکه موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در جهت فرهنگ سازی در شاخه فضای مجازی در تلاش است افزود: نرم افزار «بازار کتاب» نیز یکی از محصولات این موسسه است و در تلاش است تا بتواند فرهنگ مطالعه کتابخوانی را به روز در اختیار مردم و مخاطبان قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: نرم افزار «بازار کتاب» با هدف در دسترس قرار دادن متون و کتب شیعه راه‌اندازی شده و بازدیدکنندگان مطلوبی را نیز به خود اختصاص داده است.
نبوی افزود: به کمک نرم افزار «بازار کتاب» می توان به بیش از ۱۵۰۰۰ عنوان کتاب دسترسی پیدا کرد.
وی به امکانات این نرم افزار نیز اشاره کرد و افزود: جستجوی قدرتمند و سریع در یک یا همگی کتاب‌ها، سادگی مطالعه متن (نداشتن اسکرول افقی در متن) ، امکان سفارشی‌سازی متن با تغییر فونت، اندازه متن، تغییر حاشیه صفحه، رنگی کردن اعراب و ...نوشتن یاداشت و نشانه‌گذاری یا اشتراک‌گذاری متن ودریافت لیست کتاب‌ها به صورت آفلاین از مزایای این نرم افزار است.
نبوی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب های دینی و به خصوص شیعه در فضای مجازی کم کاری شده است افزود: در تلاش هستیم تا با این نرم افزار و گسترش آن در سطوح مختلف، این بخش از موضوعات کتاب را نیز به سبد مطالعه خانواده ها اضافه کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار