پیرترین انسان تاریخ ۱۴۶ ساله شد

به‌تازگی فردی شناسایی‌شده که به نظر می‌رسد پیرترین فرد در طول تاریخ باشد. «ساپارمان سودیمیو» که با نام «امبا گوتو» نیز شناخته می‌شود، در ۳۱ دسامبر سال ۱۸۷۰ میلادی به دنیا آمده است.

پیرترین انسان تاریخ ۱۴۶ ساله شد

به‌تازگی فردی شناسایی‌شده که به نظر می‌رسد پیرترین فرد در طول تاریخ باشد. «ساپارمان سودیمیو» که با نام «امبا گوتو» نیز شناخته می‌شود، در ۳۱ دسامبر سال ۱۸۷۰ میلادی به دنیا آمده است. وی اکنون در منطقه جاوه مرکزی کشور اندونزی، تولد خود را همراه با نزدیکانش جشن می‌گیرد.

سوریانتو نوه بزرگ او همراه با عروس، نوه‌ها و دیگر بستگان، این مراسم را ترتیب داده‌اند. وی مرگ هر ۱۰ خواهر و برادر خود را به چشم دیده و تمامی همسرانش نیز فوت کرده‌اند. آخرین آن‌ها در سال ۱۹۸۸ درگذشته است. فرزندان آقای سودیمیو نیز زنده نیستند و نوه‌ها، نتیجه‌ها و ندیده‌ها در کنار او دیده می‌شوند. وی همچنان می‌تواند راه برود و کارهایش را انجام دهد. اگر سن اعلام‌شده درست باشد، باید مرد اندونزیایی را بالاتر از ژانه کالمِت ۱۲۲ ساله، پیرترین انسانی که تاکنون بر روی کره زمین زندگی کرده بنامیم. وی هیچ مشکلی نداشته و تابه‌حال نیز مریض نشده است.

نوه بزرگ آقای سودیمیو می‌گوید که او از سن ۱۲۲ سالگی آماده مرگ بوده است، اما ظاهرا این پدیده قصد ندارد به سراغش بیاید. سنگ‌قبر وی نیز در سال ۱۹۹۲ ساخته‌شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار