فاز اول شهرک سلامت هفته آینده افتتاح می‌شود

فاز اول شاخص‌ترین پروژه مشارکتی در حال اجرا در اصفهان، شهرک سلامت، هفته آینده به بهره برداری می رسد تا دسترسی شهروندان به خدمات درمانی و پزشکی آسان‌تر شود.

فاز اول شاخص‌ترین پروژه مشارکتی در حال اجرا در اصفهان، شهرک سلامت، هفته آینده به بهره برداری می رسد تا دسترسی شهروندان به خدمات درمانی و پزشکی آسان‌تر شود. ازشهرک سلامت به عنوان اولین مجموعه‌ای یاد می‌شود که بیمارمحور طراحی شده است و بیماران در آن به راحتی از امکانات پزشکی و درمانی استفاده می‌کنند و دیگر برای نبود جای پارک خودرو در زمان استفاده از خدمات درمانی نگرانی ندارند. نبود برنامه‌ریزی صحیح شهری در دهه‌های گذشته در اصفهان، سبب تجمع کانون‌های ارائه خدمات پزشکی و درمانی در هسته مرکزی شهر شده که سال‌هاست یکی از نقاط شلوغ شهربه حساب می‌آید.


بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی در مرکز شهر كه توسط بخش خصوصی احداث شده اند، به دلیل مشكلات قانونی جا به جا نشدند تا بار تجمع مراکز درمانی بر دوش اصفهان سنگینی کند. برای اینکه این بار از دوش اصفهان برداشته شود، باید مراکز جدیدی با قابلیت رقابت زیاد در فضایی مناسب احداث می شدند تا زمینه های جا به جایی كانون‌های خدمات پزشکی و درمانی از قلب گردشگری شهر فراهم شود . خرداد سال87 شورای سوم شهراصفهان به احداث پنج شهرک سلامت در نقاط مختلف شهر رای داد و بر اساس این تصمیم شورا ، طراحی شهرک های سلامت به شیوه ای که نیاز بیماران و همراهان آنها را پاسخگو باشد و جذابیت های آن سبب ترغیب پزشکان به انتقال طب های خود به این شهرک ها شود، در اولویت قرارگرفت. ضلع شرقی بزرگراه شهید آقابابایی در مجاورت حلقه سوم ترافیکی اصفهان مکان انتخاب شده از سوی مدیریت شهربرای احداث اولین شهرک سلامت اصفهان بود. سه سال پس از رای شورا به احداث شهرک های سلامت در 12مهر سال 90 کلنگ پروژه اولین شهرک سلامت اصفهان با حضور پروفسور سمیعی در ضلع شرقی بزرگراه شهید آقابابایی بر زمین خورد ؛ مکانی که مجاورت فرودگاه بین المللی اصفهان و دسترسی شهروندان از دورترین نقاط اصفهان از طریق رینگ سوم در 15 دقیقه از ویژگی های مثبت آن بود.

انتظار اصفهانی‌ها برای دسترسی آسان به خدمات پزشکی و درمانی شش سال طول کشیده و سرانجام فاز اول مجموعه‌ای که بیمار محور طراحی شده است، هفته آینده به بهره بر داری می رسد.معاون امورسرمایه‌گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث شهرک سلامت با رویکرد سامان بخشی به مطب‌های پزشکان و خدمات درمانی در مرکز شهر اصفهان برنامه‌ریزی شد، از محدودیت هایی که در هسته مرکزی شهر اصفهان برای دسترسی شهروندان به کلینیک های درمانی و مطب های پزشکی وجود داشت، گفت.علیرضا برهانی پور دلیل تصمیم شهرداری برای پیش بینی مجموعه هایی در نزدیکی حلقه سوم ترافیکی و حاشیه شهر برای تمرکز ارائه خدمات درمانی به شهروندان ، وجود محدودیت درهسته مرکزی شهر اصفهان برای دسترسی شهروندان به کلینیک های درمانی و مطب های پزشکی دانست.وی احداث شهرک سلامت را اولین حرکتی دانست که ازسوی شهرداری اصفهان برای تمرکز خدمات پزشکی و درمانی در شهر اصفهان انجام شد.معاون امورسرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار مجموعه درمانی عظیمی در فضای مناسب با رعایت استانداردها و مشارکت بخش خصوصی احداث شد، به انعقاد قرارداد پروژه شهرک سلامت در سال ۸۹ اشاره کرد و از افتتاح فاز اول این مجموعه در هفته آینده پس از فراز و نشیب ‌های بسیار خبر داد.

برهانی پور حجم کل سرمایه گذاری پروژه شهرک سلامت و عقد قرارداد آن را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگرحجم سرمایه‌گذاری این پروژه را به روزکنیم، بر اساس قیمت روز به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان می رسد . به گفته وی، حجم کل سرمایه گذاری پروژه شهرک سلامت بدون در نظر گرفتن تجهیزات و امکانات پزشکی که باید در کلینیک ها و در مجموعه های پیراپزشکی نصب شود ، اعلام شده و این حجم سرمایه ‌گذاری صرفا برای ساخت شهرک سلامت انجام شده است .معاون امورسرمایه‌گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۶ درصدی فازاول پروژه شهرک سلامت خبر داد و اعلام کرد : شهرک سلامت اصفهان مجموعه ای منحصر به فرد خواهد بود که برای اولین بار بیمار محور و بر اساس نیازهای بیماران طراحی شده است .

به گفته برهانی پور، بیماران با کمترین مشکل وارد شهرک سلامت می شوند و به خدمات پزشکی نظیر کلینیک های تخصصی، بخش های پیراپزشکی ومطب‌های پزشکان دسترسی پیدا می‌کنند و به راحتی از امکانات این مجموعه استفاده می‌کنند.معاون امورسرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با راه اندازی شهرک سلامت اصفهان در عرصه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به جایگاه مطلوبی دست پیدا می‌کند ، گفت : شهرک سلامت به الگویی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور تبدیل می شود.شهرک سلامت اصفهان بیش از ۳۵ هزار مترمربع وسعت دارد که ۵۵ درصد این مساحت را ساختمان ها و ۴۵درصد آن را مراکز تفریحی ، فضای سبز و پارک ها تشکیل می دهد. فاز اول شهرک سلامت شامل کلینک های درمانی هفته آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار