طراحی رسم الخط جامع اصفهان

با طراحی فونت اصفهان، این شهر دومین شهر دارای رسم الخط جامع در جهان خواهد بود.

با طراحی فونت اصفهان، این شهر دومین شهر دارای رسم الخط جامع در جهان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان از طراحی رسم الخط جامع اصفهان با هدف ارتقای هویت بصری شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، اصفهان دومین شهر جهان در بهره گیری از فونت اختصاصی و برند شهری در زمینه نگارش خواهد بود.

مهدی جمالی نژاد افزود: اصفهان سالهاست که بدنبال تحقق هویت بصری و طراحی برند شهری است و اکنون به کار بی نظیری دست زده تا با طراحی عناصر نوشتاری همخوان با پیشینه، فرهنگ و هنر شهر، هویت یکپارچه و مستقل اصفهان کامل تر از گذشته نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه این قلم با سه رویکرد و در قالب سه خانواده حروف در حال شکل گیری است بیان کرد: مصارف شهری و ترافیکی نظیر تابلوهای نوشتاری و راهنمای شهری، نوشتار مختص تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و بنرهای پیام رسان و نیز نوشتار متعلق به مکاتبات و مراسلات و نامه نگاری های شهری از جمله زمینه های استفاده از رسم الخط اصفهان خواهد بود.

جمالی نژاد همچنین استفاده از فونت اصفهان در محیط وب و فضاهای مجازی را از جمله برنامه های مد نظر گروه تولید کننده برشمرد و تصریح کرد: این قلم، رسم الخط جامعی است که از یک سو با حضور قدرتمند و جذاب خود در شهر، گویای هویت تصویری شهر اصفهان خواهد بود و از سوی دیگر با استفاده در فضاهای مجازی نظیر تابلوهای دیجیتال، پیام رسان های شهری و دیوایس ها و صفحات وب، بر هویت ممتاز و یکپارچه اصفهان تاکید خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: این فونت یک نوشتار کاملاً ایرانی و برمبنای رسم الخط رسمی کشور و در قالب لحن و لهجه اصفهانی بوده و شایستگی های شهر اصفهان و ویژگیهای هنری آن را بازگو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گروهی 12 نفره متشکل از برجسته ترین طراحان گرافیک ایران در حوزه طراحی فونت، مشغول طراحی و تکمیل رسم الخط جامع اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: فاز مطالعاتی این رسم الخط مدتی است درحال انجام است و به زودی مرحله اجرایی و طراحی خط نیز آغاز خواهد شد.

جمالی نژاد یادآور شد: در روند طراحی فونت، تیم طراح، جلسات توجیهی منظمی با مسئولان، متخصصان و صاحب نظران این حوزه خواهند داشت و پیش بینی می شود در بازه زمانی 6 ماهه، کار طراحی این قلم به پایان رسد.

گفتنی است سازمان زیباسازی شهر اصفهان متولی مطالعه و طراحی رسم الخط جامع اصفهان بوده و در اجرای این طرح تلاش کرده است از عناصر خوشنویسی سنتی و فاخر ایرانی حداکثر بهره را ببرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار