بیماری‌های عصبی منجر به کاهش قدرت بدن می‌شود

دست یک از مهمترین و حساسترین اعضای بدن است، به همین علت تشخیص و درمان بیماری های دست ناشی از عفونت ها، ضربه ها و بیماری های گوناگون و نیز درمان درد مچ دست حایز اهمیت است.

دست یک از مهمترین و حساسترین اعضای بدن است، به همین علت تشخیص و درمان بیماری های دست ناشی از عفونت ها، ضربه ها و بیماری های گوناگون و نیز درمان درد مچ دست حایز اهمیت است.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، دست از به هم پیوستن استخوانها، مفصل ها، رباطها، رگها و اعصاب، نیامها و پوست به وجود می آید که بیشترین فعالیت روزمره را در بدن دارد به همین علت بیشترین آسیب را می بینند و می توانند به بیماری های همچون دست درد، محدودیت حرکت و تورم و گاهی اوقات نیز کاهش قدرت، تغییر شکل، تغییر حس لمس و یا آسیب‌های خارجی مبتلا شود که فرد بیمار باید برای تشخیص درد خود به پزشک مراجعه کند.

امروز درباره بیماری های شایع دست گفتگویی را با « ابوالقاسم زارع زاده متخصص جراحی دست » انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

آثار بیماری تاندون و عصب دست چیست؟

بیشترین بیماری که درگیر دست می شود بیماری تاندونها است.

این نوع بیماریهای نیز می توانند فعالیت های مریض را کاهش دهند همچنین باعث به وجود آمدن درد در حرکات مفاصلی می شوند به گونه ای که بیمار قادر به انجام برخی از فعالیت های روزمره خود نیست همچنین بیماریهای عصبی نیز باعث کاهش قدرت دست می شوند.

علائم آسیب های عصبی دست چگونه است؟

بیماری عصبی دست در یک نقطه اندام فشار وارد می شود این فشار می توانند از ناحیه گردن تا خود دست آغاز شود.

فشاری که روی عصب وارد می شود باعث می شود تا بیمار از انگشت سبابه تا شصت میانی و نصف انگشت چهارم خود احساس سوزن - سوزن ،گِز- گِز و خواب رفتگی کنند.

این عوامل بیشتر در زمان های اواخرشب ونزدیک صبح برای بیمار ایجاد می شود.

درد عصب دست آلنا در کدام ناحیه دست ایجاد و راهکارهای درمان این بیماری چگونه است؟

عصب دست آلنا در ۲ ناحیه قسمت داخلی خلفی آرنج و مجرای مچ دست ایجاد می شود.

بیمار باید برای بهبود درد خود از آتل های که اجازه نمی دهد آرنج خم شود و داروهای ضد التهاب استفاد کند همچنین باید از حرکت دادن آرنج خود در طو روز خودداری کند.

در صورتی که بیمار بهبود نیافت باید نوار عصب و عضله بگیرد و اگر درد شدید و عضله ها نیز درگیر درد شده باشند بیمار باید عمل جراحی انجام دهد.

درد عضلات اکستنسوری چیست؟

افرادی که دارایی شغل های سنگین مانند شغل های صنعتی ، صاف کاری خودرو وغیره دارند عضلات اکستنسوری آنان نیز در ناحیه آرنج باعث کشیدگی می شود و دردهای را در قسمت خارجی آرنج و نیمه بالایی ساعد ایجاد می کند.

افراد مبتلا به این بیماری برای درمان بایستی به متخصیصن ارتوپدی مراجعه کنند.

راه های درمان درد عضلات اکستنسوری چگونه است؟

بیمار باید برای کاهش درد فعالیت خودر را کاهش دهند وداروهای ضد التهابی از آتل های که باعث محدود شدن حرکت مچ وآرنج است استفاده می شود و اگر بیمار بهبودنیافت باید از روشه های فیزیوتراپی و روش های درمانی دیگر طبق دستور دکتر درمان کنند.

بیماری تاندونی شانه چیست؟

دردهای شانه در مشاغلی که باید دست های خود را به بالای سر ببرند مانند بناها ، رنگ کارها ، ورزش های شنا ، والیبال و غیره ایجاد و به بیماری تاندونی شانه مبتلا شوند و اگر فرد نیز درد خود را درمان نکند ممکن است به پارگی تاندون مبتلا شوند.

درد شانه یخ زده چیست؟

این درد بیشتر در افراد دیابتی دیده می شود و بیشتر در خانم ها دیده می شود و این بیماری خود محدود شونده است و حدود یکسال الی یکسال و نیم طول می کشد و پزشک نیز می توانند باارائه درمان ها می تواند به بیمارکمک کند تا این دوره را راحتر طی کنند.

کم کارایی تیروئید در درد دست موثر است؟

ممکن است برخی از بیماری دست درد ناشی از کم کارایی تیروئید باشد.

همچنین چربی فشار خون باعث دست درد می شود که بیمار برای برطرف کردن مشکل باید با رژیم غذایی مناسب ، ورزش و داروهای تجویز شده توسط پزشک فشار خون خود را تنظیم کند.

چند روش برای جراحی دست وجود دارد؟

۲ روش برای جراحی دست همچون باز و آندوسکوپی وجود دارد.

در عمل باز برشی روی پوست انجام می شود و با وسایل خاص جراحی آن فشاری که وارد برعصب دست می شود برطرف می شود.

به دلیل اینکه عمل آندوسکوپی با عمل جراحی باز و نتیجه یکسان است پزشکان بیشتر از عمل باز استفاده کنند.

بیماران مبتلا به بیماری های دست می توانند برای درمان بیماری های دست خود به پزشک مراجعه کنند واز بهترین و جدید ترین و پیشرفته تری ن روش های درمانی استفاده کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار