گام‌های موثر توسعه فراصنعتی و رشد فناوری در استان اصفهان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: فعالیت های مناسب فن بازار منطقه ای، افتتاح شهرک فناوری اصفهان و تلاش برای احداث شهرک های فناوری تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شهرک فناوری عناصر راهبردی بخشی از عزم ویژه این شرکت برای توسعه فراصنعتی استان است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: فعالیت های مناسب فن بازار منطقه ای، افتتاح شهرک فناوری اصفهان و تلاش برای احداث شهرک های فناوری تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شهرک فناوری عناصر راهبردی بخشی از عزم ویژه این شرکت برای توسعه فراصنعتی استان است.

به گزارش ایمنا محمدجواد بگی در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه و جشنواره محصولات و خدمات صنعتگران شهرک های صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران، توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید محصولات صادرات محور را مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: فعالیت های مناسب فن بازار منطقه ای، افتتاح شهرک فناوری اصفهان و تلاش برای احداث شهرک های فناوری تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شهرک فناوری عناصر راهبردی بخشی از عزم ویژه این شرکت برای توسعه فراصنعتی استان است.

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه و جشنواره محصولات و خدمات صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ اصفهان در شهرک فناوری، تصریح کرد: امروز شاهد عرضه محصولات فناورانه، عرضه محصولاتی که با تجاری سازی به تولید انبوه رسیده و همچنین ارائه خدمات مشاوره فناوری و کسب و کار هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل میان سرمایه گذاران، صنعتگران و صاحبان ایده و فناوری، افزود: به همین منظور در این نمایشگاه از مدیران و سرمایه گذاران جهت بازدید و آشنایی با توانمندی های این بخش دعوت شده است. در این بخش ها اقدامات عملیاتی لازم انجام شده تا چنانچه فردی از ایده های با قابلیت تجاری سازی برخوردار بوده و از سوی مراکز ذی ربط مورد تایید قرار گرفته باشد، بتواند از طریق فن بازار به معرفی ایده، محصولات و مشخصات فنی و اقتصادی طرح بپردازد.

وی معرفی محصولات فناورانه و دانش بنیان به صنعتگرانی که نیازمند استفاده از این محصولات هستند را بخش دیگری از فعالیت فن بازار عنوان کرد و بیان داشت: عرضه ۳۰ خدمت مشاوره رایگان به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که شامل مشاوره در مسایل بیمه تامین اجتماعی، مالیاتی، قراردادهای کارفرمایی و مسایل اقتصادی مانند بازاریابی، صادرات، توسعه خدمات تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات است به همراه دهها خدمت کاربردی دیگر، بخش دیگری از خدمات ارائه شده در فن بازار خواهد بود.

بگی با اشاره به ضرورت توسعه فراصنعتی و تولید محصولات دانش بنیان در استان، گفت: در حال حاضر اولین شهرک فناوری استان در مساحت ۶۰۰ هکتار با فاز عملیاتی ۶۰ هکتار و بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع ساختمان فناوری با ارائه مشوق ۵۰ درصد تخفیف حق بهره برداری زمین در سال ۹۵ افتتاح شد.

وی احداث ۳ شهرک فناوری تخصصی دیگر را از اهم برنامه های این شرکت در آینده اعلام کرد و افزود: احداث شهرک فناوری تولید دارو، شهرک فناوری صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست ها در مجاورت شهرک صنعتی رازی و همچنین احداث اولین شهرک فناوری فرآوری عناصر راهبردی در نائین می تواند گام موثری جهت توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاوممتی و حمایت از تولید و اشتغال فارغ التحصلان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان باشد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار