کشتار مردم میانمار جهان اسلام را عزادار و انسانیت را سرافکنده کرده است

امام جمعه ورنامخواست گفت:خبرهای تکان‌دهنده و موحشی که روزهای اخیر از کشتار وسیع و وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار در سکوت مرگبار مدعیان حقوق انسان و مدافعان سینه‌چاک آزادی عقیده و بیان به گوش جهانیان می‌رسد و جهان اسلام را عزادار و انسانیت را سرافکنده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کر: روز مباهله روز عید، دعا و توسل است، روزی است که خداوند، عظمت اهل بیت پیامبر که همان سرمایه های معنوی اسلامند را نشان داده است.

وی افزود: طبق آیات و تعابیری که درباره واقعه مباهله وجود دارد، از امام علی(ع) به عنوان انفس تعبیر شده و این بدان معنی است که علی(ع) همچون خود پیامبر اعظم(ص) است و این دو بزرگوار از یکدیگر جدا نیستند .

امام جمعه ورنامخواست از ارزش گذاری برای اسلام و آرمانهای آن به عنوان بزرگترین درس واقعه مباهله برای مسلمانان نام برد و تصریح کرد: در این واقعه پیامبر برای اثبات حقانیت اسلام در برابر مسیحیان نجران، تمام عزیزان خود را به میان آورد و از آنها استفاده کرد و این نشان از اهمیت دین مبین اسلام برای پیامبر و اهل بیت ایشان دارد و به این دلیل اهمیت این روز از عید غدیر کمتر نیست.

وی ادامه داد: ماجرای مباهله نشان داد که هرکس به هر عنوان با دین اسلام مخالفت کند، دچار شکست و ذلت ابدی خواهد شد و سرنوشت انسانهای لجوج و خودخواه که به هر بهانه ای از پذیرش حق و منطق صحیح سرباز می‌زنند همین است و حضور اهل بیت پیامبر(ص) برای اثبات حقانیت اسلام در برابر مسیحیان نجران، باعث شد آنها در برابر عظمت این دین الهی سر تعظیم فرود آورده و از ادعاهای خود چشم پوشی کنند.

زارعی اضافه کرد: آیه مباهله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به نحوی که این آیه را می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی برای امام علی(ع) در صدر اسلام معرفی کرد و باید در این باره تعمق کرد و باید گفت روز مباهله از روزهای بزرگ در اسلام است و آیه‌ای که در این روز نازل شده است نشان از اهمیت شخصیت امام علی(ع) و فضائل ایشان دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام، عنوان کرد: در اسلام بنیادی ترین واحد جامعه خانواده است و اهمیت ویژه ای به خانواده داده شده و مایه آرامش انسانها دانسته شده است، ومن ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجاً لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة، یعنی یکی از نشانه های او اینست که از خود شما برای شما همسر آفرید تا با او آرام گیرید و میان شما مهر و محبت قرار داد.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: دشمن یکی از بزرگترین سرمایه های ما را خانواده می داند و لذا تلاش می کند با تهاجم فرهنگی خانواده ها را به ورطه نابودی بکشاند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که معظم له فرمودند خانواده، جایگاه منحصر به فردی در فرآیند پنج گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی یا عدم تحقق آن دارد؛ به ویژه شأن «انسان سازی» خانواده که در اکثر مراحل این فرآیند، موجب تامین نیروی انسانی پیشبرنده اهداف انقلاب می شود.

زارعی اذعان کرد: مقام معظم رهبری بر تاثیر نهاد در پرورش نیروهای انقلابی تاکید فراوان داشته و دارند و فرمودند تحقق مرحله نخست این فرآیند «انقلاب اسلامی» و مرحله دوم «نظام سازی»، در حافظه تاریخی ملت ایران وجود دارد و اکنون که این فرآیند در مرحله دولت سازی قرار دارد و مهمترین کمبود فعلی برای تحقق این مرحله، نبود مسئولین شایسته و تربیت نیافته است که این مهم نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم از خانواده متاثر است لذا بدخواهان اسلام و انقلاب، با جنگ نرم علیه خانواده، در صدد ایجاد خلل در دستیابی نظام اسلامی به اهداف فرهنگی خود هستند .

وی تاکید کرد: با وجود تأکید مقام معظم رهبری به این منظور باید به سمتی برویم که در این جبهه دشمنان را ناامید کنیم و بتوانیم با ساختن خانواده های سالم و پایدار، این کانون مهم را برای تثبیت جامعه اسلامی نگاه داریم چراکه گسست خانواده نقشه اصلی تهاجم فرهنگی به انقلاب است .

امام جمعه ورنامخواست متذکر شد: از این رو خانواده ها باید فرزندانشان را با حضور در نمازهای جمعه و جماعت، منابر و جلسات اهل بیت و جلسات تفسیر قرآن، در برابر تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه کنند.

وی با اشاره به نسل کشی در میانمار گفت: لعنت خداوند بر جنایتکاران میانمار، که با جنایات خود، روی همه جنایتکاران عالم را سفید کردند چراکه خبرهای تکان‌دهنده و موحشی که روزهای اخیر از کشتار وسیع و وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار در سکوت مرگبار مدعیان حقوق انسان و مدافعان سینه‌چاک آزادی عقیده و بیان به گوش جهانیان می‌رسد و جهان اسلام را عزادار و انسانیت را سرافکنده کرده است.

زارعی با اشاره به اینکه حمایت از مظلوم یک ارزش انسانی است، یادآور شد: باید توجه داشت ادعای مزوّرانه دفاع از حقوق بشر و آزادی همچوندیگر شعارهای بزک‌شده استکبار جهانی، تنها ابزاری برای توسعه مداخلات سیاسی و فرهنگی و تغییر وضعیت کشورها به‌خصوص کشورهای اسلامی در راستای تأمین امنیت رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل و به تاراج بردن منابع و منافع امت اسلام و کشورهای مستقل جهان است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار