‎اینکه ایران را ناقض برجام معرفی می کنند، احمقانه است

امام جمعه باغبادران گفت: تعجب است رئس جمهور خبیث امریکا، ایران را دوباره تحریم کرد و می گوید به ایرانی نمی شد اعتماد کرد، ایران دروغگو است وبرجام را نقض کرده ایم و این در حالی است که به اقرار اژانس وهمه کشورها ایران به همه تعهداتش عمل کرد و در این راه هم خسارات جبرا ناپذیری را متحمل شد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: امروز روز مباهله پیامبر با نصاری نجران است و باید گفت این مباهله باعث اثبات حقانیت اهل بین علیهم السلام شد.

وی افزود: در طول تاریخ این فضلیت دست به دست می شد ومعاویة بن ابی سفیان به سعد گفت: چرا ابوتراب (علی بن ابی طالب) علیه السلام را سبّ و دشنام نمی‌دهی؟ گفت: به خاطر آن است که سه خصلت از رسول خدا صلوات الله علیه در شأن علی شنیدم که با توجه به آنها، هیچ گاه به سبّ و دشنام آن حضرت، اقدام نمی‌کنم و اگر یکی از آنها برای من باشد، بهتر از تعداد زیادی شتران سرخ مو است .

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: وقتی پیامبر صلوات الله علیه به بعضی از غزوات می‌رفت، حضرت علی علیه السلام را به جانشینی خود، در مدینه باقی می‌گذاشت، حضرت علی علیه السلام عرض کرد یا رسول الله! مرا به خلافت بر زنان و کودکان موظّف می‌داری؟ رسول خدا فرمود:أما ترضی أن تکون منی بمنزلة هارون من موسی إلا أنه لا نبوة بعدی؛ آیا خرسند نیستی از این که منزلت تو نسبت به من، همانند منزلت هارون به موسی ) علیه السلام) باشد؛ با این تفاوت که پس از من پیغمبری مبعوث نمی‌شود .

وی ادامه داد: در روز جنگ خیبر، از رسول خدا شنیدم که می‌فرمود لأعطین الرایة رجلا یحبّ اللّه و رسوله ویحبه اللّه ورسوله؛ پرچم اسلام را به دست کسی به اهتزاز می‌آورم که خدا و رسول را دوست می‌دارد و خدا و رسول هم، او را دوست می‌دارند!

فرهنگ اضافه کرد: از شنیدن این سخن همه ما در انتظار چنان عطیّه‌ای بودیم و دست‌ها از آستین بیرون آوردیم تا پرچم اسلام را در اختیار بگیریم، همان زمان رسول خدا صلوات الله علیه فرمود علی را به حضورم بیاورید علی علیه السلام را در حالی به حضور حضرت رسول اکرم دعوت کردند که حضرتش به درد چشم دچار بود، رسول خدا آب دهان مبارک خود را به چشم حضرت علی مالید، دیدگانش شفا یافت و پرچم اسلام را به دست او سپرد و از برکت وجود حضرت علی علیه السلام، فتح و پیروزی نصیب اسلام شد .

وی عنوان کرد: هنگامی که آیه مباهله نازل شد، رسول خدا صلوات الله علیه، حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام را به حضور طلبید و فرمود اللهم هولاء اهلی؛ بار پروردگارا! اینان اهل بیت من هستند.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: فردا نزول ایه هل اتی در شان اهل بیت علیهم السلام است سوره انسان به این فضیلت اشاره دارد روز خانواده وتکریم بازنشستگان نیز نامگذاری شده لذا باید بهترین الگو برای خانواده ها اهل بیت پیامبر (ص) هستند و بسیاری از اسیبهای امروزی بخاطر فاصله گرفتن خانواده ها از این فرهنگ غنی است.

وی خاطرنشان کرد: از همین جا اعلام می کنم خانواده های ضعیف نیاز به یاری شما دارند جشن عاطفه ها وکمک به دانش اموزان نیازمند فراموش نشود که یکی از درسهای سوره هل اتی ایثار واز خود گذشتگی است.

فرهنگ یادآور شد : جای تعجب است رئس جمهور خبیث امریکا، ایران را دوباره تحریم کرد و می گوید به ایرانی نمی شد اعتماد کرد، ایران دروغگو است وبرجام را نقض کرده ایم و این در حالی است که به اقرار اژانس وهمه کشورها ایران به همه تعهداتش عمل کرد و در این راه هم خسارات جبرا ناپذیری را متحمل شد باز شما با بی شرمی می گویید ایران نقض برجام کرده است.

وی تصریح کرد: حقیقتا به کلام حکیمانه مقام معظم رهبری به درستی پی بردیم که فرمودند ما یک تجربه‌ای در مذاکرات هسته‌ای پیدا کردیم... اگر ما تنزل هم بکنیم، آمریکا دست از نقش مخرب خودش برنمی‌دارد.

امام جمعه باغبادران افزود: با صدای رسا اعلام می کنیم امریکا این روح مرده برجام را هم بارها نقض کرده چرا دولتمردان اصرار بر حفظ برجام دارند تا کی باید هزینه بدهیم البته دشمن دنبال این است که به بهانه نقض از طرف ایران فشار بیاورد وما را در جامعه بین المللی بد نام کند ولی امیدارام هیئت نظارت بر برجام قاطعانه جواب بدهند.

وی عنوان کرد: در مورد تبین فرمایشات رهبر انقلاب در جمع اعضای جدید تشخیص مصلحت باید گفت معظم له فرمودند تفکرات امام و انقلاب باید کاملاً بر مجمع تشخیص مصلحت حاکم باشد، انقلابی فکر و عمل کند و هیچ مصوبه، موضع‌گیری یا اقدامی متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود.

فرهنگ گفت: باید توجه داشت این یک اصل است که اگر در هر قوه ای از قوای کشور رعایت شود ما به قله های سعادت وپیشرفت نزدیکتر می شویم.

وی پایان بیان کرد: مباحثی که در عراق وکشورهای اسلامی مطرح است به نام تجزیه که امروز از عراق شروع شده قصد دشمن بعد از شکست در عراق تجزیه عراق است هر کشور که روی پای خود بایستد وعلم مقابله با استکبار را بلند کند بداند یکی از نقشه ای دشمن تجزیه است امیدروارم مسئولان عراق با بصیرت خود اجازه نفوذ امریکا وعواملس را از این طریق در کشور عراق ندهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار