پس از بیست سال و اندی هنوز راه این شهدا را گم نکرده ایم

یادواره 260 شهید شهرستان بویین میاندشت در روستای بتلیجه شهرستان بویین میاندشت برگزار شد .

یادواره 260 شهید شهرستان بویین میاندشت در روستای بتلیجه شهرستان بویین میاندشت برگزار شد .
سردار عبدالفتاح اهوازیان از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت در یادواره 260 شهید شهرستان بویین میاندشت که در روستای شهید پرور بتلیجه (زادگاه سردار شهید اصغر قجاوند از فرمانداهان اطلاعات عملیات سپاه کشور) برگزار شد اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی را همچون نارنجک های فرهنگی دانست که ترکش های آنها بر روی دیگران تاثیر می گذارد .
اهوازیان که از همرزمان سردار شهید اصغر قجاوند بوده است گفت: سردار اصغر قجاوند یکی از فرماندهان بزرگ جنگ بود که در عملیات ها به ما سر می زد، ما با او برادر بودیم ، وقتی نمی آمد دل ما میگ رفت . وقتی می آمد اخبار خوب و زندگی بخش برایمان می آورد .
وی با اشاره به آسیب دیدگی شیمیایی این سردار شهید ادامه داد : وقتی یک هوایپا موشک می زد حدود 4 کلیومتر را آلوده می کند . در صورتی که در موشک شیمایی در چند متری سردار قجاوند خورد، اما او به حرکت خود ادامه داد و خود را به عملیات رساند .
سردار اهوازیان با تاکید بر اخلاص شهدا گفت : من امروز با حضور در این یادواره فهمیدم اصغر 2 تا دختر دارد . من فکر کردم مجرد است که آنقدر در جبهه می ماند و مرخصی نمی رود .
این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به مسئولیت های متعدد این سردار شهید در دفاع مقدس گفت اگر اصغر شهید نشده بود امروز از مسئولین اطلاعات کل کشور بود.
اهوازیان افزود : اصغر از فرماندهان حرفه ای در جنگ بود به نحوی که با سلاح های شیمایی آشنایی کامل داشت و در این زمینه بسیار حرفه ای بود.
وی با اشاره به اخلاص و اخلاق شهید قجاوند گفت : این شهید بزرگوار پا به پای بچه های رزمنده حرکت می کرد و با تمام وجود پای بچه های رزنمنده ایستاده بود و وقتی آنان را می دید فرماندهی را فراموش می کرد و مانند برادر با آنها رفتار می کرد .
سردار اهوازیان با اشاره به شروع کار نگارش زندگی نامه این سردار شهید گفت: نوشتن کتاب زندگی نامه اصغر قجاوند یک کار پسنیده و بزرگ است .
اهوازیان ادامه داد : خرسندیم پس از بیست سال و اندی هنوز راه این شهدا را گم نکرده ایم. شهدای مدافع حرم ، اصغر ها را الگوی خود قرار داده اند که امروز این گونه افتخار آفرینی می کنند .
این فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت شهید را مانند نارنجک فرهنگی دانست و تاکید کرد شهدا مانند بمب فرهنگی هستند که همگان را در اطرافشان تحت شعاع قرار میدهد .
وی با اشاره به مقاومت ها در جبهه مقاومت گفت : امروز بسیاری از بچه های ما در جبهه های مقاومت با تاسی از همین شهدا در این مسیر مقاومت می کنند . آنچه در میانمار اتفاق می افتد همانند فعالیت های داعش در جبهه مقاومت است . ما شهدای بسیار داریم که در این مسیر با تاسی از امام شهیدشان ذبح شدند .
اهوازیان با اشاره به فرهنگ شهادت اظهار داشت: شهید را باید با چشم دل دید ، همچون شما مردم بویین میاندشت که این راه واقعا ثابت قدمید . امروز شهدای مدافع حرم ما موقعی به شهادت می رسند که فرهنگ ما در کشور دچار تب و لرز است و به این فرهنگ دارو تزریق می کنند . امروز پیچ تاریخی است ، که رهبری می گوید " امروز بصیرت افزایی جهاد اکبر است ."
اهوازیان در ادامه سخننانش با اشاره به شهادت شهید محسن حججی گفت : روزی که ما منظقه را گرفتیم ، بمبارانی انجام شد و 7 نفر از بچه های ما شهید شدند ولی شهید محسن حججی زنده ماند و تا لحظه آخر حسینی وار مقاومت کرد . حججی علم الهدی و اصغر زمان ماست.
وی تاکید کرد: خوشخبتانه در انقلاب رویش بهتر از ریزش بوده است به نحوی که دیدیم یک شهید ما در یک تصویر یک دقیقه ای در قلوب 85 میلیون ایرانی زلزله ای 8 ریشتری ایجاد کرد .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار