مقابله گوگل با هجوم گسترده یک بدافزار تازه

گوگل در حال مبارزه با هجوم گسترده یک بدافزار به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. بدافزار یاد شده تا به حال ۲۱ میلیون قربانی گرفته است.

گوگل در حال مبارزه با هجوم گسترده یک بدافزار به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. بدافزار یاد شده تا به حال ۲۱ میلیون قربانی گرفته است.

به گزارش میزان و به نقل از فوربس، گوگل در حال مبارزه با هجوم گسترده یک بدافزار به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است.

بدافزار یاد شده تا به حال ۲۱ میلیون قربانی گرفته است.بررسی‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد که این حمله یکی از بزرگترین و بی سابقه‌ترین حملات بدافزاری به گوشی‌های اندرویدی است.

بدافزار مذکور ExpensiveWall نام دارد و خود را در درون برنامه‌های موبایلی کاغذدیواری یا wallpaper مخفی می‌کند. این بدافزار با ارسال پیامک‌های متعدد و عضویت در خدمات گوناگون برای کاربران هزینه می‌تراشد.

ExpensiveWall در تازه‌ترین بررسی‌ها در درون حداقل ۵۰ برنامه اندرویدی شناسایی شده است. مجموع موارد بارگذاری این برنامه‌ها بین یک تا ۴.۲ میلیون مورد بوده است.

این بدافزار چندی قبل هم حملاتی را علیه کاربران گوشی‌های اندرویدی انجام داده بود که توسط مک آفی شناسایی شده بود و قربانیان مجموع حملات یادشده با احتساب این موارد شناسایی بین ۵.۹ تا ۲۱.۱ میلیون مورد برآورد می‌شود.

موفق‌ترین نمونه از یک بدافزار اندرویدی موفق که در ماه جولای گذشته شناسایی شده بود حدود ۳۶ میلیون بار بارگذاری شده بود. گوگل می‌گوید در تلاش است برنامه‌های اندرویدی آلوده را شناسایی و بدافزار‌های مخرب را از آن‌ها حذف کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار