بازار اصفهان رنگ و بوی مهر نگرفت

بازار‌ پوشاک اصفهان از چند هفته‌ قبل یکپارچه آماده‌ تامین‌ نیاز‌های دانش‌آموزان و دانشجویان برای سال‌ تحصیلی جدید شد، هرچند کاسبان می‌گویند این‌ بازار‌ رنگ‌ و بوی مهر نمی‌دهد. در حال حاضر مانتوفروشی‌های بازار اصفهان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آنهایی که حراج پایان فصل خود را آغاز کرده‌اند، برخلاف دسته‌ دوم که به استقبال مهر رفته و مانتو‌های دانشجویی و فرم مدارس را عرضه می‌کنند. بازار کیف اصفهان نیز در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد که کاسبان، این وضعیت را مدیون قیمت‌های پایین خود هســـتند. امـــا تعــداد زیــادی از مراجعه‌ کنندگان می‌گویند که بازار کفش اصلا‌ شرایط خوبی ندارد.

اصفهان زیبا: بازار‌ پوشاک اصفهان از چند هفته‌ قبل یکپارچه آماده‌ تامین‌ نیاز‌های دانش‌آموزان و دانشجویان برای سال‌ تحصیلی جدید شد، هرچند کاسبان می‌گویند این‌ بازار‌ رنگ‌ و بوی مهر نمی‌دهد. در حال حاضر مانتوفروشی‌های بازار اصفهان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آنهایی که حراج پایان فصل خود را آغاز کرده‌اند، برخلاف دسته‌ دوم که به استقبال مهر رفته و مانتو‌های دانشجویی و فرم مدارس را عرضه می‌کنند. بازار کیف اصفهان نیز در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد که کاسبان، این وضعیت را مدیون قیمت‌های پایین خود هســـتند. امـــا تعــداد زیــادی از مراجعه‌ کنندگان می‌گویند که بازار کفش اصلا‌ شرایط خوبی ندارد.

مانتو
بازار مانتو از جمله بازارهایی بود که از ابتدای شهریور به استقبال پاییز رفت و حراج تغییر فصل خود را شروع کرد؛ برای مثال فروشگاه‌های واقع در خیابان نظر بین 10 تا 50 درصد قیمت بعضی از اجناس خود را کاهش دادند یا فروشگاه‌های مانتو فروشی چهارباغ پایین تخفیف‌های بیشتری بر روی اجناس خود اعمال کردند و بعضی از آنها تا 70 درصد قیمت‌های خود را کم کردند. کاسبان سیتی‌سنتر سپاهانشهر نیز از این قافله عقب نماندند و جشنواره‌ فروشی 10 تا 60 درصدی به راه انداختند. البته قیمت مانتوهای سیتی‌سنتر به مراتب بیشتر از فروشگاه‌های سایر نقاط اصفهان است؛ مثلا قیمت یک مانتو با تخفیف 50 درصدی درهایپر‌استار حدود100 هزار تومان است.اما در کنار این جشنواره‌های فروشی فصلی، فروشگاه‌ها مانتوهای دانشجویی و فرم مخصوص مدارس را نیز عرضه می‌کنند. تعداد زیادی از مراجعه‌ کنندگان به این بازار از این شاکی هستند که چرا مدل مانتو‌های دانشجویی جدید نیست و بیشتر اجناس موجود در مغازه‌ها متعلق به سال‌های گذشته هستند که با قیمت‌های جدیدی به فروش می‌رسند. در بعضی از فروشگاه‌ها یک یا دو مدل جدید مانتو دانشجویی دیده می‌شود که در کنار مدل‌های قبلی به فروش می‌رسند و قیمت آنها بین 50 تا 150 هزار تومان است. درمقابل تعداد فروشگاه‌هایی که فرم مدارس را عرضه می‌کنند، افزایش یافته است. اکنون حتی با پرداخت‌ مبلغ 20 هزار تومان نیز می‌توانید یک مانتوی‌ فرم برای مدرسه بخرید، البته احتمالا دوام بالایی نخواهد داشت.

کیف
قیمت‌های پایین در بازار کیــف امسال نسبت به سال‌های گذشته باعث شده‌ تا وضعیت این بازار خوب باشد. امسال مغازه‌داران حاشیه‌ سود خود را کاهش داده‌اند به صورتی که بیشتر کیف‌های جدید کمتر از 50 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. برای مثال در فروشگاه‌های چهارباغ پایین کوله‌های مدارس در قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود که بیشتر آنها بین 20 تا 40 هزار تومان است. البته تعداد کیف‌های بالاتر از 50 هزار تومان که حتی تا 200 هزار تومان می‌رسد هم در این بازار زیاد است ولی کیف‌فروشانی که اجناس ارزان‌قیمت دارند با استقبال بیشتر مردم مواجه شده‌اند.ضمن اینکه بر خلاف بازار مانتو بیشتر کیف‌های موجود در بازار مدل جدید هستند و کمتر کیف‌های قدیمی و باقی مانده از سال گذشته در بازار به چشم می‌خورد.

کفش
مشاهدات میدانی و گفت‌وگو با کفش‌‌فروشان نشان می‌دهد که مردم تمایلی زیادی برای خرید کفش ندارند؛ زیرا اجناس موجود در بازار کفش‌ تقریبا قدیمی هستند. به نظر می‌رسد خلاقیت در بازار کفش تمام شده‌است زیرا بعضی از مراجعه‌کنندگان می‌گویند که شب‌عید و حتی بهار نیز مدل جدیدی عرضه نشد تا ابتدای تابستان‌ که چند مدل کفش نازک تابستانی کمی بازار را تغییر داد ولی اکنون نه‌ تنها‌ مدل جدیدی در بازار‌ کفش دیده‌ نمی‌شود بلکه بعضی از کفش‌فروشان در تلاشند تا هنوز کفش‌های تابستانی خود را بفروشند.جشنواره‌های فروش فصلی نیز در بازار کفش اصفهان کمتر دیده‌ می‌شود؛ اما اگر می‌پرسید چرا بازار کفش به این روز‌ افتاده‌است بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیف‌ وکفش‌های اسپرت‌ جدیدی به صورت ست طراحی شده‌اند که در بازار استان‌های دیگر عرضه می‌شوند؛ اما‌ این مدل‌ها کمتر در اصفهان وجود دارد؛ زیرا قیمت نسبتا بالایی دارند و کفش‌فروشان می‌گویند مردم اصفهان برای خرید آنها پول نمی‌دهند. این‌ کیف‌وکفش‌های ست‌ از حدود هشت ماه قبل در بازار استان‌های دیگر مد است و هنوز به صورت گسترده‌ وارد بازار اصفهان نشده‌است.البته بعضی از کفش‌‌فروشان نیز می‌گویند که اکنون شرایط برای عرضه‌مدل جدید کفش مهیا نیست؛ زیرا به زودی هوا سرد خواهد شد و باید اجناس زمستانی خود را تکمیل کنند؛ درحالی که اگر سرمایه‌ خود را برای خرید‌ چند مدل کفش جدید و گران‌قیمت صرف کنند احتمالا نمی‌توانند سرمایه‌ لازم‌ برای خرید اجناس زمستانی را فراهم کنند. با این‌ حال تصمیم دارند که تا شروع سرما هیچ مدل جدیدی به ویترین خود اضافه نکنند و فعلا‌ اجناس قدیمی و باقی مانده از قبل را عرضه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار