هفته دفاع مقدس با 38 برنامه فرهنگی از سوی سپاه برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس سال جاری 38 برنامه مختلف فرهنگی در 50 نقطه سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

هفته دفاع مقدس با 38 برنامه فرهنگی از سوی سپاه برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس سال جاری 38 برنامه مختلف فرهنگی در 50 نقطه سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: طبق بیانات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید به نسل های بعدی منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری دبیر برنامه برگزاری هفته دفاع مقدس بر عهده سپاه می باشد گفت: 14 کارگروه در پی جلساتی در فرمانداری تشکیل شد که امورات را به صورت تخصصی بررسی می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه از مهمترین عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس سخن گفت و افزود: جشنواره تئاتر دفاع مقدس با عنوان پلاک که در 3 بخش تئاترهای صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی یکی از برنامه های شاخص محسوب می شود، کنگره بزرگداشت شهدای گرگاب، نمایشگاه دفاع مقدس در شهر گز، مسابقات فوتسال، دعوت از هیئات مذهبی در شب تاسوعای در محل سپاه، همایش تجلیل از پیشکسوتان و یادبود شهید حججی از جمله برنامه های پیش بینی شده می باشد.

سرهنگ قریشی ادامه داد: برگزاری کوهپیمایی و پیاده روی بسیجیان، تزئین فضای شهری متناسب با هفته دفاع مقدس و همچنین دیدار با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های این هفته به شمار می آید.

  • نمایشگاه هفته دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی و شکلی

وی بیان داشت: نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در پارک انقلاب شاهین شهر با 2 دویکرد فرهنگی و شکلی برگزار می شود، بخش فرهنگی شامل 12 غرفه نمایشگاهی در خصوص شهدای مدافع حرم و قهرمانان میهن، عرفان های نوظهور، حجاب، عفاف، اقتصاد مقاومتی و در بخش شکلی که علاقمندان خاص خود را دارد و مربوط به تجهیزات و ادوات جنگی می شود.

  • کنگره شهدای شهر گز با حضور سرداران دهقان و سلامی

فرمانده سپاه ناحیه اظهار داشت: برنامه کنگره شهدای در شهر گز با هماهنگی های لازم با حضور سرداران دهقان و سلامی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود این برنامه ها با همکاری دستگاه های مختلف با کیفیتی قابل توجه و آنچه در شأن مردم شریف این شهرستان است برگزار می شود.

  • تقارن سه مناسبت مهم در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها ملموس کردن و انتقال معارف به جوانان است گفت: راویان دفاع مقدس در مساجد، مدارس و هیئت های مذهبی با بیان خودشان آن روزهای مقدس را ترسیم می کنند و برای زنده نگه داشتن این گنجینه ارزشمند به نسل آینده تلاش می کنند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی برای اولین بار دهه محرم و هفته دفاع مقدس و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر سه مناسبت مهم تقارن دارند و در همین راستا رویکرد برنامه های فرهنگی بر اساس پیام قیام حضرت ابا عبدالله الحسین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

وی در پایان به اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: سپاه این ناحیه مقاومت در خصوص اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور، علاوه بر معرفی کارآفرینان این شهرستان برای دریافت تسهیلات کوچک اشتغال، 7 اردوی جهادی محله محور در 15 نقطه این شهرستان برگزار کرده است؛ ساخت خانه‌های عالم، مسجد، غسالخانه و بهسازی مدارس از برنامه‌های اردوهای جهادی می باشد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار