خطر تعطیلی سینما سپید بویین میاندشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین میاندشت گفت: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در شهرستان لازم است که دستگاه‌های فرهنگی نسبت به بسترسازی و راه‌اندازی این‌گونه مراکز اقدام و اهتمام ورزند تا مردم شهرستان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان ضمن استفاده از آن‌ها در اوقات فراغت خود، بتوانند از محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری هم بهره‌مند شوند.

حمید رفیعی-اصفهان امروز: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین میاندشت گفت: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در شهرستان لازم است که دستگاه‌های فرهنگی نسبت به بسترسازی و راه‌اندازی این‌گونه مراکز اقدام و اهتمام ورزند تا مردم شهرستان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان ضمن استفاده از آن‌ها در اوقات فراغت خود، بتوانند از محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری هم بهره‌مند شوند. حسن کیخایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ضمن تبریک روز ملی سینما به همه متصدیان سینما درباره سینمای این شهرستان به اصفهان امروز گفت: طرح سینما روشن، سال گذشته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور اجرا شد که به دلیل مشکلات فراوان نتوانست موفقیتی را به همراه داشته باشد. وی ادامه داد: با بازبینی‌هایی که در این حوزه صورت گرفت در سال 96 طرح جدیدی با عنوان «سینما سلام» به کمک بخش خصوصی به اجرا درآمد. در این طرح، بخش خصوصی تجهیزات سینمایی را در شهرستان‌هایی که فاقد سینما است و ظرفیت سینما دار شدن را دارند مستقر می‌کنند، فیلم از طریق اینترنت بر روی سروری که در شهرستان نصب‌شده است بار گزاری می‌شود و این دستگاه قابلیت اکران فیلم‌های روز سینماهای کشور را با بهترین کیفیت دارا هست.

راه‌اندازی سینما در بویین میاندشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین میاندشت خاطرنشان کرد: در سال گذشته با موافقت ریاست اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبنی بر استفاده از سالن کانون شهید مطهری بویین میاندشت برای استفاده سینما و استقبال و حمایت ایشان از این طرح و در ادامه رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که توسط اداره شهرستان و فرماندار شهرستان صورت گرفت، تجهیزات این سینما در اواسط خردادماه 96 مصادف با نیمه شعبان در سالن کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری بویین میاندشت نصب و راه‌اندازی شد. حسن کیخایی با اشاره به هدف از راه‌اندازی سینمای شهرستان بویین میاندشت تصریح کرد: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در شهرستان لازم است که دستگاه‌های فرهنگی نسبت به بسترسازی و راه‌اندازی این‌گونه مراکز اقدام و اهتمام ورزند تا مردم شهرستان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان ضمن استفاده از آن‌ها در اوقات فراغت خود، بتوانند از محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری هم بهره‌مند شوند.

عدم استقبال شهروندان از سینما

وی در رابطه با استقبال مردم شهرستان از سینمای شهرستان اظهار داشت: در این بخش این اداره جلساتی با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی شهرستان باهدف ارائه راهکارهای مناسب جهت توسعه سینمای شهرستان برگزار نمود. همچنین با نصب بنر، تبلیغات کانال‌های تلگرامی و پخش و نصب تراکت‌های تبلیغاتی در شهرستان اقداماتی برای تبلیغ سینما صورت گرفت که متأسفانه تاکنون استقبال خوبی را از طرف شهروندان شاهد نبوده‌ایم.

توجه به ظرفیت فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین میاندشت در ادامه از تجهیزات و امکانات موجود و همچنین مشکلات سینمای شهرستان سخن گفت و اذعان کرد: تجهیزات سینما شامل: پرده سینما، سیستم صوتی سه‌بعدی و سرور اصلی که وظیفه بارگیری و پخش فیلم را دارد در سالن کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری نصب و راه‌اندازی شد. کیخانی اضافه کرد: اگرچه این سالن استانداردهای لازم را در بخش فنی، ساختمانی و تجهیزاتی ندارد، ولی نمی‌توان نسبت به این ظرفیت فرهنگی بی‌تفاوت بود. باوجود تمام کاستی‌ها، فضای فرهنگی ایجادشده برای این شهرستان جدید و نوپا، یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود. وی یادآور شد: با عنایت به قول‌های مساعد فرماندار و مدیر آموزش‌وپرورش امیدواریم تغییرات چشمگیری در سالن کنونی سینما صورت بگیرد که شرایط را برای مخاطبین سینما مطلوب‌تر نماید. از سوی دیگر امیدواریم با شروع پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان در سال 96 در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این فضای بسیار خوب باشیم. شایان‌ذکر است که در این پروژه 2600 متری، سالن چندمنظوره‌ای با گنجایش 250 نفر با تمام امکانات و تجهیزات روز دیده‌شده است که انشا الله انتظار تمامی مخاطبین این حوزه را برآورده خواهد کرد.

نقش سینما بر زندگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقش سینما و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه سینما را یک رسانه دیداری و شنیداری مبتنی بر فن‌آوری خواند که به دنبال فعالیت‌های اقتصادی نیز هست و ادامه داد: بر اساس نظریه برخی بزرگان این حوزه، سینما از سه ضلع هنر، صنعت و تجارت شکل‌گرفته است. ضلع اول که بافرهنگ سروکار دارد، صنعت و تجارت نیز زیرمجموعه‌ای از کل ساختارهای صنعتی و تجارتی هستند که فرهنگ در نحوه عمل و شیوه ارتباط نهادهای آنها باهم تأثیرگذار است. سینما برگرفته از مسائل جامعه‌شناختی و موضوعاتی است که در دل جامعه وجود دارد. امروزه نقش و تأثیر سینما بر تمامی نهادهای زندگی بشر برای همه روشن است. وقتی می‌بینیم که کشورهای جهان چقدر سرمایه، وقت و انرژی خود را صرف ساختن فیلم می‌کنند پی به تأثیرگذاری آن بر روی اقشار مختلف جهان خواهیم برد.

خطر تعطیلی سینما

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اضافه کرد: اگرچه شرایط استفاده از این سینما شایسته مردمان خوب این شهرستان نیست، ولی از همه این عزیزان استدعا دارم که با حضور ارزشمند خود اسباب دلگرمی و حمایت خود را از عوامل این عرصه به‌جا آورند. قطعاً عدم استقبال مردم بویین میاندشت از سینما باعث تعطیلی و جابجایی این تجهیزات به شهرستان‌های فاقد سینما می‌شود.

استقبال در حد انتظار نبود

در ادامه مدیر سینما سپید شهرستان بویین میاندشت نیز خاطرنشان کرد: سینما با لطف و عنایت حق‌تعالی و همت و تلاش بعضی از دوستان متعهد و دلسوز از میلاد مسعود حضرت مهدی بانام سینما سپید در شهرستان بویین میاندشت شروع به کار نمود و در راستای ایجاد فضایی شاد و نشاط‌آور و به خاطر پاسداشت فرهنگ و هنر برای مردم فهیم و دوست‌داشتنی شهرستانمان راه‌اندازی شد؛ که متأسفانه در حد انتظار استقبال صورت نگرفت. مسعود دوست محمدی افزود: لازم به ذکر است که با توجه به گذراندن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان (کارهای کشاورزی و تعطیلات مدارس و مسافرت‌ها) در عدم استقبال همشهریان نقش مهمی داشته است و امیدواریم با شروع فصل پاییز ادامه فعالیت سینما سپید شهرستان از استقبال خوبی برخوردار شود. وی همکاری و همیاری رئیس پرتلاش و ارزشی آموزش‌وپرورش و مدیر فعال و همیشه همراه کانون شهید مطهری برای در اختیار قرار دادن سالن جهت راه‌اندازی سینما در شهرستان بویین میاندشت را قابل‌تحسین خواند.

وضعیت سینما مطلوب است

مدیر سینما سپید بویین میاندشت وضعیت سالن به‌غیراز صندلی‌های تماشاگران کلیه امکانات و تجهیزات را در حد مطلوب دانست ادامه داد: نبود تابلو اعلانات مشخصی برای اعلام برنامه اکران در سطح شهر را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود برای رونق سینما سپید است. دوست محمدی خاطرنشان کرد: با صحبت‌هایی که با فرماندار مردمی و محجوب شهرستان صورت گرفت مقرر شد که در آینده‌ای نه‌چندان دور تجهیزات سالن ازجمله صندلی‌های ثابت و دیوارکوبی سالن صورت بگیرد. مقر رشد برای نصب تابلو تبلیغات سینما درسته شهرستان حدود سه‌نقطه در نظر گرفته و توسط مهندس سپیانی شهردار بویین میاندشت جانمایی شود.

غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیر سینمای شهرستان بویین میاندشت ابراز داشت: با توجه به نبود امکانات کامل فرهنگی، ورزشی و تفریحی در شهرستان با عنایت حضرت حق و همت و تلاش‌های شبانه‌روزی دوستان دلسوز و بزرگوار به ویژه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر جهادی و پویای شهرستان این اتفاق خوب و نادر در شهرستان انجام پذیرفت و از همه همشهریان خواهشمندم ما را با حضور گرم و پرشور خودشان از این اتفاق خوب و نادر حمایت کافی و وافی را به عمل‌آورند تا بتوانیم گامی روبه‌جلو برای غنی کردن اوقات فراغت همشهریان عزیز به عمل‌آوریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار