تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ با تخفیف زیاد، مردم را اغفال ‌می کنند

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان با اشاره به ترفند فروشگاه‌های بزرگ در اغفال مردم گفت: برخی از این فروشگاه‌ها، اجناس را به زعم خود با تخفیفات زیاد به مشتری عرضه می‌کنند، در حالی که قیمت تمام شده در واحدهای صنفی لوازم التحریر پایین‌تر است.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان با اشاره به ترفند فروشگاه‌های بزرگ در اغفال مردم گفت: برخی از این فروشگاه‌ها، اجناس را به زعم خود با تخفیفات زیاد به مشتری عرضه می‌کنند، در حالی که قیمت تمام شده در واحدهای صنفی لوازم التحریر پایین‌تر است.

اکبر چیت ساز در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به وضعیت نسبتا نامناسب اقتصادی در جامعه اظهار کرد: در صنف لوازم التحریر این اوضاع وخیم‌تر است که با کمک مردم و مسئولان دولتی بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برای خرید کالای ایرانی فرهنگسازی شود، افزود: می‌توانیم با خرید یک مداد و یا خودکار ساخت ایران به صنایع فعال در زمینه نوشت افزار کمک کنیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروش اصفهان با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون برعکس این قضیه اتفاق افتاده است، برخی از فروشگاه‌های بزرگ با برچسب بزرگی بر روی یک خودنویس عدد 30 هزار تومان را خط زده‌اند و خودنویس را به مبلغ 21 هزار تومان می‌فروشند، در حالی که همان خودنویس در واحدهای صنفی قانونی لوازم التحریر 15 هزار تومان است.

چیت ساز ادامه داد: این گونه و با این ترفندها مردم را اغفال می‌کنند، اجناس را به زعم خود با تخفیفات زیاد به مشتری عرضه می‌کنند در حالی که قیمت تمام شده در واحدهای صنفی لوازم التحریر پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های عرضه لوازم التحریر را تعطیل کردیم، خاطرنشان کرد: چند دلیل برای تعطیلی نمایشگاه‌ها داشتیم، اول اینکه اجناس بنجل و بی‌کیفیت در این نمایشگاه‌ها عرضه می شد، دوم اینکه اگر کالا با مشکل به مشتری به فروش می‌رسید، مشتری دیگر دسترسی برای رفع مشکلش به واحد عرضه کننده کالا نداشت در حالی که واحدهای صنفی تا مدت‌ها جوابگو خواهند بود.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروش اصفهان سوم دلیل تعطیلی نمایشگاه لوازم التحریر را سنگین بودن هزینه اجاره غرفه‌ها ذکر کرد و گفت: این موضوع سبب می‌شود تا صاحب واحد صنفی مقداری بر روی قیمت تمام شده محصولش بگذارد و گران قیمت‌تر کالای خود را بفروشد.

چیت ساز با انتقاد از فروش کتب کمک درسی و لوازم التحریر در مدارس اظهار کرد: مدیران برخی از مدارس غیرانتفاعی در مدارس نوشت افزار و کتب کمک درسی می‌فروشند و تمام اولیا را ملزم کرده‌اند تا خرید خود را از مدارس انجام دهند، آیا این تصاحب نیست؟ آیا این موضوع حق الناس نیست؟

وی تاکید کرد: یک معلم وظیفه دارد بهتر است اگر دانش آموزی جنس خارجی با خود به کلاس آورد، به او نمره منفی بدهد و با این کار فرهنگسازی انجام دهد. اگر کیفیت کالاهای ایرانی بیشتر از نمونه‌های خارجی نباشد، کمتر هم نیست.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروش اصفهان گفت: باید کانال گمرکات و قاچاق جلوی ورود کالاهای قاچاق خارجی به ویژه در حوزه نوشت افزار به کشور را بگیرد. باید از تولیدکننده داخلی خرید شود تا بتواند محصولاتش را به روز کند و محصولات تازه‌ای را به بازار عرضه کند.

چیت ساز خطاب به صاحبان واحدهای صنفی لوازم التحریر اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته که تعامل با مصرف کننده داشته‌اید، امیدوارم با وجود وضع اقتصادی نامناسب کنونی، تعامل را ادامه دهید و مشتریان را راهنمایی و تشویق کنید تا کالاهای ایرانی را خریداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار