جدال مرگ وزندگی

بازی با یک تیم آشوب‌زده به معنای واقعی بهترین فرصت برای ذوب‌آهن است تا با دست‌پر از ورزشگاه آزادی به اصفهان بازگردد.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز :بازی با یک تیم آشوب‌زده به معنای واقعی بهترین فرصت برای ذوب‌آهن است تا با دست‌پر از ورزشگاه آزادی به اصفهان بازگردد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی امشب مقابل استقلال تهران به میدان می‌روند که هنوز مزه پیروزی تاریخی آنها مقابل استقلال خوزستان زیر زبانشان است. برتری با شش گل برابر حریفی که دو فصل پیش با شگفتی قهرمان لیگ پانزدهم شد و عبدا ... ویسی را هم‌روی نیمکت خود داشت، نویدبخش خروش سبزها قباها بود. ذوبی‌ها که رتبه ششم جدول را اشغال کرده‌اند و با صدرنشین یعنی پارس جنوبی جم فاصله‌ای شش امتیازی دارند باید در میهمانی استقلالی شرکت کنند که غرق در بحران است. از جایگاه به‌شدت لرزان علیرضا منصوریان گرفته تا اختلافات مدیرعامل با هیئت‌مدیره، خانه‌نشینی جباری و رحمتی و... انواع و اقسام حاشیه که آبی‌های تهرانی را در جایگاه پانزدهم جدول محبوس کرده است. استقلالی‌ها در فصل با خریدهایی گران وارد بازار نقل و انتقالات شدند و البته در یک چرخش عجیب دوباره به ستاره‌های پا به سن گذشته خودشان روی خوش‌نشان دادند. مجتبی جباری و پژمان منتظری از باشگاه‌های قطری به خدمت گرفته شدند و سرور چپارف و سجاد شهباز زاده هم دیگر خریدهای پرسروصدای منصوریان بودند. پروژه جذب بازیکن استقلال به همینجا ختم نشد و بازیکنان اسم‌ورسم‌داری دیگری همچون داریوش شجاعیان از گسترش فولاد تبریز، آرمین سهرابیان از سپاهان، مهدی قائدی از ایرانجوان بوشهر هم، دیگر ورودی‌های جدید استقلالی‌ها به شمار می‌رفتند. اما همه این ریخت‌وپاش‌ها تا امروز که شش هفته از لیگ سپری‌شده است چهار شکست را برای آبی‌ها سوغاتی آورده است!

زورآزمایی دوباره قلعه‌نویی با منصوریان

سکان هدایت نیمکت تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در لیگ هفدهم را دو اسطوره باشگاه استقلال یعنی علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی در اختیاردارند. هر دو در اوایل دهه 70 به‌عنوان مربی و بازیکن در کنار همدیگر، هم قهرمان لیگ شدند و هم فاتح جام حذفی، اما اوج نبردهای قلعه‌نویی و منصوریان به لیگ چهاردهم بازمی‌گردد. لیگی که پدیده ای به نام نفت تهران را به فوتبال ایران معرفی کرد. تیمی که بازی‌های تماشاگرپسندی ارائه می‌کرد و گربه سیاه سرخ آبی‌ها لقب گرفته بود. بازیکنان آن تیم دست‌پرورده علیرضا منصوریان بودند و او توانسته بود در نقش یک رهبر ارکستر به‌خوبی انجام‌وظیفه کند. نفتی‌ها در همان لیگ توانستند دو بار استقلال را شکست دهند. آنها بازی رفت را در ورزشگاه تختی با نتیجه دو بر صفر پیروز شدند و در بازی برگشت هم با یک گل از سد آبی‌ها عبور کردند. در آن زمان هدایت استقلالی‌ها را قلعه‌نویی بر عهده داشت. نفتی ها در لیگ چهاردهم نتایج درخشانی به ثبت رساندند و از همان زمان زمزمه‌های مربیگری منصوریان در استقلال شنیده می‌شد. اگرچه سرمربی فعلی استقلال فصل بعد به تیم محبوب خودش بازنگشت اما یک‌فصل بعد یعنی در لیگ شانزدهم سرانجام به آرزویش رسید و سرمربی استقلال شد. در آن‌طرف قلعه‌نویی هم هدایت تیم تراکتورسازی را بر عهده گرفت تا دوباره شاهد زورآزمایی این دو مربی باشیم. در بازی رفت تراکتور با نتیجه دو بر یک میزبان را از پیش رو برداشت و در بازی برگشت هم این سرخ‌پوشان تبریزی دوباره به برتری یک‌بر صفر رسیدند تا قلعه‌نویی انتقام سختی از رقیب بگیرد. اما در لیگ هفدهم هم دوباره این دو مربی سرشناس به هم رسیده‌اند، با این تفاوت که قلعه‌نویی این بار باید با ذوب‌آهن به مصاف استقلال تحت هدایت منصوریان برود.

مصدومان ذوب‌آهن می‌رسند؟

ذوبی‌ها در حالی امشب به مصاف استقلال خواهند رفت که چهار بازیکن کلیدی آنها هنوز با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و معلوم نیست به بازی با استقلال برسند. علی حمام، مدافع راست ذوبی‌ها در بازی با استقلال خوزستان مصدوم شد و برای بازی با استقلال وضعیت مبهمی دارد. مهدی رجب‌زاده، کاپیتان ذوبی‌ها هم در این مسابقه به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو حضور نداشت ولی کادر فنی امیدوار است که به بازی با استقلال برسد. دانیال اسماعیلی فر دیگر بازیکن ذوب‌آهن است که به دلیل جراحی بینی، شانس زیادی برای رسیدن به بازی با استقلال ندارد. محمدرضا عباسی نیز به دلیل مصدومیت در بازی هفته ششم غایب بود و شرایطش برای بازی با استقلال مبهم است. با این شرایط قلعه‌نویی باید از نفرات جایگزین برای پر کردن خلأ این بازیکنان استفاده کند. البته سرمربی ذوب‌آهن در بازی با استقلال خوزستان مهدی مهدی پو را پس از رهایی از بند مصدومیت در اختیار داشت و از او هم استفاده کرد تا کمربند خط میانی تیمش مستحکم‌تر شود.

تبریزی کابوس استقلالی‌ها

مرتضی تبریزی مهاجم نوک ذوب‌آهن با چهار گلی که در بازی با استقلال خوزستان به ثمر رساند نه‌تنها در پیروزی پر گل تیمش برای تیم آبی‌پوش خوزستانی ایفاگر نقش اصلی شد بلکه به‌تنهایی نیز بر صدر جدول گلزنان نشست. این بازیکن همدانی اگر در امشب گلزن فرصت‌طلب هفته گذشته باشد منصوریان و شاگردانش شب پرکابوسی را پیش رو خواهند داشت. درست برعکس این شرایط هم ممکن است اتفاق بیفتد، تبریزی در برخی دیدارها چنان بازیکن موقعیت خراب کنی می‌شود که تیمش را از رسیدن به یک پیروزی بی‌دردسر محرم می‌کند. حال باید چشم‌انتظار بازی امشب نشست و نظاره‌گر شد آیا تبریزی به همان سرحالی بازی با استقلال خوزستان است یا با چهار گلی که به ثمر رسانده حداقل تا چند هفته دیگر اشتهایی برای گلزنی ندارد؟!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار