کمک ۱۰ میلیارد ریالی استاندار اصفهان برای تکمیل ۱۵ مدرسه

استاندار اصفهان گفت: برای ۱۵ مدرسه‌ای که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند از محل موقوفات صارمیه اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان گفت: برای ۱۵ مدرسه‌ای که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند از محل موقوفات صارمیه اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل در نظر گرفته شده است.
به گزارش تسنیم ا، رسول زرگرپور در یکصد و بیستمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به راهکارهای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی دانش‌آموزان اظهار داشت: از 3 سال قبل بحث هر دانش‌آموز یک مهارت برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شد و یک برنامه مهارتی برای دانش‌آموزان پیش بینی شد.
وی با بیان اینکه این طرح برای اجرایی‌شدن نیازمند 2 اقدام است، افزود: باید این طرح برای دستگاه‌های مرتبط و صاحبنظران ارسال شود تا براساس نقطه نظرات آن‌ها تکمیل شود و همچنین می‌توان طرح را به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌ها اجرا و پس از کسب تجربه و برطرف شدن مشکلات احتمالی در کل استان اجرایی شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید خانواده‌ها در این مورد توجیه شوند، بیان کرد: 75 درصد دانش آموختگان آموزش‌های میان مدت در فنی و حرفه‌ای شاغل می‌شوند و در حال حاضر بیشترین نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان است و نه افراد با مهارت و باید این تفکر در بین خانواده‌ها نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، شهرداری‌ها و صنایع بزرگ ظرفیت‌های خوبی برای مسائل مالی هستند و زمانی که این طرح اجرایی شود منابع مالی آن توسط این دستگاه‌ها تامین می‌شود.
زرگرپور گفت: این طرح برای ذی‌نفعان ارسال شود تا در مدت یک‌ماه آینده نظرات خود را اعلام کنند و باید در بحث فرهنگ سازی این طرح نیز اقدام شود.
وی به تفاهم نامه همکاری پژوهشی آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اصفهان اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه جهت دهی و هدف گذاری پایان نامه‌ها در رساله‌های دانشجویی در مسیر اولویت‌های پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.
استاندار اصفهان حمایت از پژوهش‌ها و طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش و همکاری تخصصی در رصد و بررسی علمی پژوهش‌ها را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.
وی با اشاره به گزارش اقدامات اجرایی در راستای بازگشایی مدارس (پروژه مهر 96) توسط مدیرکل آموزش و پرورش در مورد پروژه‌های تحویلی مهر 96 و اعتبارات تملک سرمایه‌ای، اظهارداشت: برای 15 مدرسه‌ای که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند از محل موقوفات صارمیه اعتباری معادل یک میلیارد تومان برای تکمیل در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار