کشف غار‌های چندصد ساله در آنالوجه

غارنــوردی و غارگـــردی یـــکی از شاخه‌های جذاب و البته بسیار تخصصی گردشگری است؛ البته بنیان صنعت گردشگردی از کنجکاوی بشر برای ناشناخته‌ها شکل گرفت. در واقع آنچه که انسان را واداشته تا با هزینه و مشقت بسیار دست به سفر و کاوش در دنیا بزند، ارضای حس کنجکاوی است.

اصفهان زیبا: غارنــوردی و غارگـــردی یـــکی از شاخه‌های جذاب و البته بسیار تخصصی گردشگری است؛ البته بنیان صنعت گردشگردی از کنجکاوی بشر برای ناشناخته‌ها شکل گرفت. در واقع آنچه که انسان را واداشته تا با هزینه و مشقت بسیار دست به سفر و کاوش در دنیا بزند، ارضای حس کنجکاوی است. هنوز هم برخی از ماجراجویان پایانی برای حس کنجکاوی خود قائل نشدند و هنوز هم ناشناخته هایی برای کاوش و جست‌وجو وجود دارد.کشف ناشناخته‌ها در دل زمین و کوه‌‌ها همیشه یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز ترین مباحث مورد توجه اکتشاف‌گران است. گنجینه‌های پنهان دست نیافته که مردم جهان وحتی‌ها اصفهانی‌ها برای کشفش می‌توانند تلاش کنند. سرپرست گروه غارنوردی نقش‌جهان که این‍‍‌روزها در منطقه آنالوجه به همراه تیمش در حال کند و کاو می باشند؛با خبرنگار اصفهان‌زیبا هم کلام شد.محمد منصوری یکی از ماجراجویانی است که مشتاق پیدا کردن مکان‌های جدید است. این اکتشاف‌گر در شناخت بسیاری از جاذبه‌های پنهان حضور داشته و هنوز هم در این حوزه مشغول به فعالیت است. یکی از اکتشافاتی که وی در آن حضور داشته، کشف غار جوجار است که عنوان عمیق‌ترین غار ایران را با عمق 1097 به خود اختصاص داده است. کاوش‌های این گروه اصفهانی در منطقه آنالوجه ادامه دارد، که این جست و جو‌ها به کشف ده حلقه چاه غار جدید منجر شده است.

حضور افراد محلی در عملیات جست‌وجوی دهانه ها
سرپرست گروه غارنوردی نقش جهان از اکتشاف این غار‌ها چنین گفت: اولین حضور گروه غارنوردی نقش جهان در اوایل تابستان امسال در روستای آنالوجه و کوههای آن اتفاق افتاد. که با اطلاع افراد محلی برای اکتشاف و گشایش مسیر فنی توسط غارنوردان صورت گرفت. در طی سه ماه فعالیت و جستجو در منطقه و کوه های اطراف این منطقه، موفق به کشف تعداد ده عدد چاه غار ایمن سازی و « اس آر تی » شدیم. منصوری ادامه داد: شایان ذکر است« اس آر تی» سیستم صعود تک طناب در غارنوردی است، که نیاز به آموزش و تمرین دارد.این اکتشاف‌گر در ادامه جست و جو ها دراین منطقه چنین گفت: «در یکی از این غارها به عمق ۸۷ متر، گروه به حوضچه آبی به عمق چهار متر و طول ۱۲ متر رسید. که برای ادامه اکتشاف در این غار عملیات غواصی و قایق سواری لازم داریم.که با برنامه ریزی‌های انجام شده، در ماه های آتی این مورد تحقق خواهد یافت.»منصوری با ذکر اینکه در خبرگزاری‌ها یکی از غار‌های کشف شده را به اشتباه معرفی کرده‌اند، گفت: البته یک دهانه چاه غار در منطقه تیران نیز کشف شده، که به اشتباه در خبرگزاری ها به غار آبی نوشته شده است.

سه دهانه دیگر برای اکتشاف
محمد منصوری با اشاره به برنامه‌های آتی این گروه اکتشاف گر تاکید کرد :« در حال حاضر سه دهانه دیگر شناسایی و نقطه گذاری شده است و برای ادامه عملیات اکتشاف برای این سه دهانه برنامه ریزی شده است».سرپرست گروه غارنوردی با بیان سختی‌ها در فصول سرد برای غار نوردان در این منطقه بیان کرد: «هرچند منطقه زیبای دشت آنالوجه با وجود زیبایی و آب و هوای دلپذیر در بهار و تابستان، در فصول سرد سختی بسیاری را به غارنوردان تحمیل می‌کند ؛با این حال هیچ چیز نمی تواند جلوی کنجکاوی بشر را برای ادامه کاوش در زمین و ثبت نقاط دیدنی بگیرد.» او ادامه داد : « گروه غارنوردی اصفهانی در رشد و اعتلا و آموزش غارنوردی در سطح استان گام های موثری برداشته امیدواریم شاهد خبرهای خوش از اکتشاف مناطق جدید باشیم».

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار