مرگ دو كوهنورد در كوه صفه

مسئول امداد و نجات کوهستان و کار در ارتفاع سازمان آتش‌نشانی شهرداري اصفهان گفت: به طور معمول در هفته دو حادثه در کوه صفه اتفاق می‌افتد که منجر به مصدوم شدن، محبوس شدن و عدم توانایی در حرکت افراد می‌شود.

مسئول امداد و نجات کوهستان و کار در ارتفاع سازمان آتش‌نشانی شهرداري اصفهان گفت: به طور معمول در هفته دو حادثه در کوه صفه اتفاق می‌افتد که منجر به مصدوم شدن، محبوس شدن و عدم توانایی در حرکت افراد می‌شود.

پیام‌رضا رحمان‌ستایش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پوشش امدادي دو كوه صفه و سيدمحمد، اظهار کرد: در سه سال گذشته مناطق حادثه‌خیز و پر رفت و آمد کوه صفه شناسایی و طناب‌کشی شده است، هم‌چنين کارگاه عملیاتی براي سرعت در امدادرسانی در کوه صفه جانمايي شده است.

وی افزود: تيم‌هاي امداد و نجات كوهستان آتش‌نشانی در روزهاي تعطيل و در زمان برگزاري جشن‌هاي مناسبتي مانند عيد نوروز كه شمار گروه‌هاي كوهنوردي و گردشگر افزايش مي‌يابد از 5 صبح تا زمانی كه تردد به حالت معمول برگردد در كوه مستقر می‌شوند.

مسئول امداد و نجات کوهستان و کار در ارتفاع سازمان آتش‌نشانی شهرداري اصفهان با بيان اينكه در سال جاری دو نفر در اثر سقوط در کوه صفه جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: به طور معمول در هفته دو حادثه در کوه صفه اتفاق می‌افتد که منجر به مصدوم شدن، محبوس شدن، عدم توانایی در حرکت افراد می‌شود.

رحمان‌ستایش ادامه داد: بهتر است كوهنوردي در صفه با افراد آشنا به محل صورت گيرد و كوهنوردان امکاناتی مانند آب، کفش مناسب، چراغ‌قوه و موبایلی که شارژ آن کامل باشد را همراه داشته باشند و قبل از رفتن به کوه محل مورد نظر براي كوهنوردي به اطلاع خانواده يا دوستان برسد.

وي با بيان اينكه 80 درصد از تلفات كوهنوردي جهان در مسير بازگشت اتفاق می‌افتد و ناشي از عواملی مانند خستگی و ضعف در زانوها است، خاطر نشان كرد: در فصل پاییز و زمستان افرادي در هر قسمتي از کوه که باشند باید خود را تا ساعت 15 به پایین کوه برسانند زيرا در غیر این صورت احتمال سقوط و حادثه بسیار افزایش می‌یابد.

مسئول امداد و نجات کوهستان و کار در ارتفاع سازمان آتش‌نشانی شهرداري اصفهان تصریح کرد: فاز سوم ایمنی کوه صفه در حال اجراست و شرایط کوه ایمن شده و مکان‌هایی از کوه که تردد افراد در آن بیشتر و حوادث بیشتری داشته است، ایمن‌سازی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار